2022
Grafomotorické dovednosti: Nové přístupy k diagnostice
ŠAFÁROVÁ, Katarína, Jiří MEKYSKA, Tomáš URBÁNEK, Lukáš ČUNEK, Galáž ZOLTÁN et. al.Základní údaje
Originální název
Grafomotorické dovednosti: Nové přístupy k diagnostice
Název česky
Grafomotorické dovednosti: Nové přístupy k diagnostice
Název anglicky
Graphomotor skills: New approaches to diagnosis
Autoři
ŠAFÁROVÁ, Katarína, Jiří MEKYSKA, Tomáš URBÁNEK, Lukáš ČUNEK, Galáž ZOLTÁN, Ján MUCHA, Vojtěch ZVONČÁK a Jiřina BEDNÁŘOVÁ
Vydání
1., elektronické vyd. Brno, 2022
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50102 Psychology, special ;
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
ISBN
978-80-280-0257-2
Klíčová slova česky
grafomotorické dovednosti; psaní; grafomotorické obtíže; diagnostika
Klíčová slova anglicky
graphomotor skills; writing; graphomotor disabilities; assessment
Štítky
Změněno: 29. 3. 2023 12:47, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Předkládaná publikace se zaměřuje na grafomotorické dovednosti a jejich poruchy a přináší nové možnosti jejich diagnostiky. V úvodu pojednává o různých teoriích psaní a o vývoji grafomotoriky a psaní. Dále definuje poruchy grafomotoriky a vývojové dysgrafie a nabízí přehled diagnostických metod pro hodnocení poruch rukopisu. V závěrečné kapitole autoři představují originální přístup k diagnostice grafomotorických obtíží založený na objektivní analýze online písma. Výsledná „Škála pro hodnocení poruch grafomotoriky a rukopisu“ (GHDRS) umožňuje detailní vyhodnocení zdrojů potíží dítěte. Kniha je určena primárně pracovnicím a pracovníkům v oblasti školského poradenského systému, hlavně speciálním pedagogům a psychologům, ale i dalším zájemcům o grafomotoriku.
Anglicky
This book focuses on graphomotor skills, their disorders and brings new possibilities to their diagnosis. The introduction discusses various theories of writing and the development of graphomotor skills and writing. It also defines graphomotor disorders and developmental dysgraphia and offers an overview of diagnostic methods for assessing handwriting disabilities. In the final chapter, the authors present an original approach to diagnosing graphomotor disabilities based on an objective analysis of online handwriting. The resulting “Graphomotor and Handwriting Disabilities Rating Scale” (GHDRS) allows for a detailed assessment of the sources of a child’s difficulties. The book is intended primarily for workers in the school guidance system, especially special educators and psychologists, but also for others interested in graphomotor skills.
Návaznosti
GA18-16835S, projekt VaV |
|