JUHAŇÁK, Libor. Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky. Online. 1., elektronické vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2023, 223 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity 525. ISBN 978-80-280-0185-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0185-2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky
Název anglicky Learning analytics and educational data mining in the context of learning management systems
Autoři JUHAŇÁK, Libor.
Vydání 1., elektronické vydání. Brno, 223 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity 525, 2023.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Odborná kniha
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Digitální knihovna FF MU Munishop
ISBN 978-80-280-0185-8
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M280-0185-2023
Klíčová slova česky analytika učení, data mining ve vzdělávání, systémy pro řízení výuky, prediktivní modelování, analýza sociálních sítí, dolování procesů
Klíčová slova anglicky learning analytics, educational data mining, learning management systems, predictive modelling, social network analysis, process mining
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Bibliografie 336 záznamů
Změnil Změnila: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Změněno: 3. 4. 2023 13:26.
Anotace
Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky.
Anotace anglicky
Learning analytics and educational data mining are emerging research areas focused on the analysis of data from various online educational systems. This publication offers a detailed insight into the fields of learning analytics and educational data mining by exploring their origins and by explaining the main similarities and differences between them, describing the methods and techniques of data analysis used in these areas, and presenting the most prominent research trends within the fields. In addition, the publication provides several examples of employing various methods of learning analytics and educational data mining in the context of learning management systems.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 02:56