SPURNÁ, Michaela, Eduard HOFMANN a Petr KNECHT. Pilíře učitelské způsobilosti: nástroj pro mezioborovou spolupráci přípravě budoucích učitelů geografie. Geografické informácie. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2022, roč. 26, č. 1, s. 58-71. ISSN 1337-9453. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.17846/GI.2022.26.1.58-71. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{2279717, author = {Spurná, Michaela and Hofmann, Eduard and Knecht, Petr}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.17846/GI.2022.26.1.58-71}, keywords = {geography education; initial teacher education; geography curriculum; higher education}, language = {cze}, issn = {1337-9453}, journal = {Geografické informácie}, title = {Pilíře učitelské způsobilosti: nástroj pro mezioborovou spolupráci přípravě budoucích učitelů geografie}, url = {https://www.kggrr.fpvai.ukf.sk/images/geograficke_informacie/2022_26_1/GI_26_1_2022-58-71.pdf}, volume = {26}, year = {2022} }
TY - JOUR ID - 2279717 AU - Spurná, Michaela - Hofmann, Eduard - Knecht, Petr PY - 2022 TI - Pilíře učitelské způsobilosti: nástroj pro mezioborovou spolupráci přípravě budoucích učitelů geografie JF - Geografické informácie VL - 26 IS - 1 SP - 58-71 EP - 58-71 PB - Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre SN - 13379453 KW - geography education KW - initial teacher education KW - geography curriculum KW - higher education UR - https://www.kggrr.fpvai.ukf.sk/images/geograficke_informacie/2022_26_1/GI_26_1_2022-58-71.pdf N2 - Příspěvek představuje zkušenosti autorů se zaváděním změn ve vzdělávání budoucích učitelů geografie. Příspěvek popisuje koncepční přístup ve výuce geografie, který posloužil jako ideová inspirace pro realizaci kritických změn ve vzdělávání učitelů geografie na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Následně uvádíme deset pilířů učitelských kompetencí, které vyplynuly z přenesení koncepčního přístupu na mezioborovou úroveň. V závěru poukazujeme na to, že úspěšná implementace koncepčního přístupu prostřednictvím deseti pilířů učitelských kompetencí s sebou nese potřebu zásadní koncepční změny, a to zejména v myšlení a jednání vzdělavatelů budoucích učitelů. ER -
SPURNÁ, Michaela, Eduard HOFMANN a Petr KNECHT. Pilíře učitelské způsobilosti: nástroj pro mezioborovou spolupráci přípravě budoucích učitelů geografie. \textit{Geografické informácie}. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2022, roč.~26, č.~1, s.~58-71. ISSN~1337-9453. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.17846/GI.2022.26.1.58-71.
|