2022
Pilíře učitelské způsobilosti: nástroj pro mezioborovou spolupráci přípravě budoucích učitelů geografie
SPURNÁ, Michaela, Eduard HOFMANN a Petr KNECHTZákladní údaje
Originální název
Pilíře učitelské způsobilosti: nástroj pro mezioborovou spolupráci přípravě budoucích učitelů geografie
Název česky
Pilíře učitelské způsobilosti: nástroj pro mezioborovou spolupráci přípravě budoucích učitelů geografie
Název anglicky
Pillars of Teacher Competence: A Tool for Interdisciplinary Collaboration in the Preparation of Future Geography Teachers
Autoři
SPURNÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí), Eduard HOFMANN (203 Česká republika, domácí) a Petr KNECHT (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Geografické informácie, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2022, 1337-9453
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/22:00130711
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
geografické vzdělávání; vzdělávání učitelů; kurikulum geografie; vysokoškolské vzdělání
Klíčová slova anglicky
geography education; initial teacher education; geography curriculum; higher education
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 2. 2024 13:49, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Příspěvek představuje zkušenosti autorů se zaváděním změn ve vzdělávání budoucích učitelů geografie. Příspěvek popisuje koncepční přístup ve výuce geografie, který posloužil jako ideová inspirace pro realizaci kritických změn ve vzdělávání učitelů geografie na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Následně uvádíme deset pilířů učitelských kompetencí, které vyplynuly z přenesení koncepčního přístupu na mezioborovou úroveň. V závěru poukazujeme na to, že úspěšná implementace koncepčního přístupu prostřednictvím deseti pilířů učitelských kompetencí s sebou nese potřebu zásadní koncepční změny, a to zejména v myšlení a jednání vzdělavatelů budoucích učitelů.
Anglicky
The paper presents the authors’ experience of implementing changes in the education of future geography teachers. The paper describes conceptual approach in geography education that served as an ideological inspiration for implementing critical changes in geography teacher education at Faculty of Education, Masaryk University in Brno, Czechia. We then outline the ten pillars of teacher competency that have emerged from bringing the conceptual approach to the interdisciplinary level. We conclude by pointing out that successful implementation of the conceptual approach through the ten pillars of teacher competency entails the need for a fundamental conceptual change, especially in the thinking and actions of educators of future teachers.
Návaznosti
MUNI/A/1453/2021, interní kód MU |
|