k 2023

Jak daleko lze jít s matematikou pí výuce fyziky?

MUSILOVÁ, Pavla a Jana MUSILOVÁ

Základní údaje

Originální název

Jak daleko lze jít s matematikou pí výuce fyziky?

Název česky

Jak daleko lze jít s matematikou pí výuce fyziky?

Název anglicky

How far can mathematics go in teaching physics?

Vydání

Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10, 2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

10300 1.3 Physical sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Přírodovědecká fakulta

Klíčová slova česky

fyzikální vzdělávání; matematický aparát ve výuce fyziky

Klíčová slova anglicky

physics education; mathematics in physics education
Změněno: 3. 5. 2023 16:59, prof. RNDr. Jana Musilová, CSc.

Anotace

V originále

Ze strany učitelů s praktickými zkušenostmi ve výuce fyziky na středních školách zaznívají názory, že matematický aparát přiměřený danému fyzikálnímu tématu nelze v jeho korektní podobě ve výuce fyziky použít, neboť by to překračovalo úroveň způsobilosti studentů tento aparát pochopit a aplikovat. Často se to týká i vektorové algebry. Příspěvek s tímto, obecně jistě oprávněným, názorem polemizuje prostřednictvím ukázek z oblasti vybraných fyzikálních disciplín.

Anglicky

Teachers with practical experience in teaching physics at secondary schools express the opinion that a mathematical apparatus appropriate to a given physical topic cannot be used in its correct form in physics teaching, because it would exceed the level of students' ability to understand and apply this apparatus. This often applies to vector algebra as well. The paper polemicizes with this, generally certainly justified, opinion through examples from the field of selected physical disciplines.