2023
Jak daleko lze jít s matematikou pí výuce fyziky?
MUSILOVÁ, Pavla a Jana MUSILOVÁZákladní údaje
Originální název
Jak daleko lze jít s matematikou pí výuce fyziky?
Název česky
Jak daleko lze jít s matematikou pí výuce fyziky?
Název anglicky
How far can mathematics go in teaching physics?
Autoři
Vydání
Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10, 2023
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
10300 1.3 Physical sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova česky
fyzikální vzdělávání; matematický aparát ve výuce fyziky
Klíčová slova anglicky
physics education; mathematics in physics education
Změněno: 3. 5. 2023 16:59, prof. RNDr. Jana Musilová, CSc.
V originále
Ze strany učitelů s praktickými zkušenostmi ve výuce fyziky na středních školách zaznívají názory, že matematický aparát přiměřený danému fyzikálnímu tématu nelze v jeho korektní podobě ve výuce fyziky použít, neboť by to překračovalo úroveň způsobilosti studentů tento aparát pochopit a aplikovat. Často se to týká i vektorové algebry. Příspěvek s tímto, obecně jistě oprávněným, názorem polemizuje prostřednictvím ukázek z oblasti vybraných fyzikálních disciplín.
Anglicky
Teachers with practical experience in teaching physics at secondary schools express the opinion that a mathematical apparatus appropriate to a given physical topic cannot be used in its correct form in physics teaching, because it would exceed the level of students' ability to understand and apply this apparatus. This often applies to vector algebra as well. The paper polemicizes with this, generally certainly justified, opinion through examples from the field of selected physical disciplines.