ZITA, Antonín. Introduction to Word and Sentence Stress. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2023, roč. 2023, č. 1. ISSN 1755-9715.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Introduction to Word and Sentence Stress
Autoři ZITA, Antonín.
Vydání Humanising Language Teaching, Pilgrims, 2023, 1755-9715.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Odkaz na elektronickou verzi článku
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky word stress, sentence stress, ESP, English, English as secondary language
Štítky ESP, pronunciation, sentence stress, word stress
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Antonín Zita, M.A., Ph.D., učo 179209. Změněno: 9. 5. 2023 16:02.
Anotace
While the pronunciation of individual words can be somewhat straightforward to practice, using word and sentence stress properly is challenging. In some cultures, the practice of word and sentence stress is limited in both primary and secondary education. As a result, identifying a user of English as not being a native speaker is usually fairly easy, as they generally struggle when it comes to conforming with the rules for word and especially sentence stress in their speech. Naturally, incorporating the speech patterns of one’s primary language into their secondary language is a common and even expected phenomenon. Still, it is important to explain to learners of English that stress is an invaluable speech tool in English and that correct use of word and sentence stress greatly improves one’s communication skills. In other words, the point of this activity is to introduce learners of English to the basic concepts of word and sentence stress and make them think about the flow and rhythm of their spoken English.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 20:34