DOSEDLA, Martin, Zdeněk HODIS, Martina JANČOVÁ, Jiří LEDVINKA, Leni LVOVSKÁ, Kamil MALINKA, Darina MÍSAŘOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Vladimír SCHINDLER, Vojtěch STANĚK a Libuše VODOVÁ. Integrace technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách. Ověřená metodika. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0279-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Integrace technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách. Ověřená metodika
Název česky Integrace technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách. Ověřená metodika
Název anglicky Implementation of 3D printing technology into primary and secondary school education. Verified Methodology
Autoři DOSEDLA, Martin (203 Česká republika, domácí), Zdeněk HODIS (203 Česká republika, garant, domácí), Martina JANČOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jiří LEDVINKA (203 Česká republika, domácí), Leni LVOVSKÁ (203 Česká republika, domácí), Kamil MALINKA (203 Česká republika, domácí), Darina MÍSAŘOVÁ (203 Česká republika, domácí), Pavla PITNEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Vladimír SCHINDLER (203 Česká republika, domácí), Vojtěch STANĚK (203 Česká republika, domácí) a Libuše VODOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Brno, 2022.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/22:00134475
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-280-0279-4
Klíčová slova česky metodika; 3D tisk; výuka; základní školy; střední školy; výukové pomůcky
Klíčová slova anglicky methodology; 3D printing; teaching; Elementary School; high schools; teaching aids
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 11. 3. 2024 12:12.
Anotace
S vývojem technologie 3D tisku v posledních letech došlo k výraznému poklesu cen tiskáren a tím pádem i ke zvýšení dostupnosti této technologie. Tato technologická oblast otevírá nové možnosti v široké škále oborů od oblasti průmyslu, medicíny, stavebnictví a architektury, až po úroveň běžného domácího použití. Autoři v 3D technologii spatřují také obrovský didaktický potenciál, který není v současné době využit. Implementace 3D technologií do výuky na ZŠ a SŠ umožňuje tvorbu zcela nových typů výukových pomůcek a zvyšuje dostupnost výukových modelů pro žáky a studenty. Studenti mohou s výukovými modely pracovat v hodinách a s metodickými oporami se také aktivně podílejí na jejich vytváření. Publikace byla vydaná také v anglické jazykové mutaci.
Anotace anglicky
With the development of 3D printing technology in recent years, there has been a significant decrease in the price of printers and thus an increase in the availability of this technology. This technological area opens up new possibilities in a wide range of fields from industry, medicine, construction and architecture to the level of everyday home use. Authors also see a huge didactic potential in 3D technology, which is currently not being used. The implementation of 3D technologies in teaching at primary and secondary schools enables the creation of completely new types of teaching aids and increases the availability of teaching models for pupils and students. Students can work with teaching models in class and, with methodological supports, they also actively participate in their creation. Publication was published also in English language.
Návaznosti
TL03000425, projekt VaVNázev: 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách (Akronym: 3DPrintInSchools)
Investor: Technologická agentura ČR, 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 09:38