VACULÍK, Martin. Osobnostní charakteristiky a hraní počítačových her. In Sociální procesy a osobnost 99. 1999. vyd. Brno: Psychologický ústav FF MU, Psychologický ústav AV ČR, 1999, s. 185-192. ISBN 80-210-2228-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Osobnostní charakteristiky a hraní počítačových her
Název anglicky Personality and playing computer games
Autoři VACULÍK, Martin (203 Česká republika, garant).
Vydání 1999. vyd. Brno, Sociální procesy a osobnost 99, s. 185-192, 1999.
Nakladatel Psychologický ústav FF MU, Psychologický ústav AV ČR
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/99:00003250
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 80-210-2228-0
Klíčová slova česky osobnost počítačové hry
Klíčová slova anglicky personality computer games
Změnil Změnil: doc. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D., učo 18373. Změněno: 2. 3. 2010 20:10.
Anotace
V naší studii jsme se zaměřili na exploraci vztahu mezi osobnostními vlastnostmi a a) hraním počítačových her, b) frekvencí hraní počítačových her, c) preferencí jednotlivých typů počítačových her. Výzkumný vzorek tvořilo 393 studentů (věk, 15-21, 46%chlapců, 54% dívek). Analýzu vztahů jsme provedli odděleně pro chlapce a dívky. V první části jsme se zaměřili na vztah mezi hraním počítačových her a osobností. Statisticky průkazné rozdíly mezi chlapeckými hráči a nehráči v dimenzi emocionální. V další části jsme analyzovali vztah mezi frekvencí hraní a osobnostními charakteristikami. Statisticky průkazné výsledky jsme zjistili u chlapeckých respondentů v dimenzích stabilita - nestabilita, svědomitost - nesvědomitost. Při analýze vztahu mezi osobnostními vlastnostmi a preferencí jednotlivých typů počítačových her jsme zjistili statisticky průkazné rozdíly pro chlapce i dívky.
Anotace anglicky
In this study of 393 adolescents 15 - 21 years of age, the relationship between five basic dimension of personality and a) playing computer games, b) frequency of playing computer games, c) favourite type of computer game, was investigated. Separate analysis for girls and boys revealed significant differences for boys. We found significant differences between players and non-players in dimension emotional stability and significant differences between frequent and non-frequent players in dimension conscientiousness and emotional stability. Relationship between favourite type of computer game and basic dimension of personality was discovered.
Návaznosti
GA406/98/1007, projekt VaVNázev: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci
VytisknoutZobrazeno: 24. 5. 2024 03:39