C 2023

Approaches of Gifted Pupils to Solving Algebraic Word Problems

BUDÍNOVÁ, Irena

Základní údaje

Originální název

Approaches of Gifted Pupils to Solving Algebraic Word Problems

Název česky

Přístupy nadaných žáků k řešení algebraických slovních úloh

Autoři

BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

První vydání. Primorsko, Selected Topics in the Didactics of Mathematics, od s. 155-170, 16 s. Knjižnica Ludos, volume number 36, 2023

Nakladatel

Založba Univerze na Primorskem

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Slovinsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/23:00131043

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-961-293-186-5

Klíčová slova česky

nadaní žáci; řešitelské strategie; algebraické slovní úlohy

Klíčová slova anglicky

gifted pupils; solving strategies; algebraic problems

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 11. 2023 09:21, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Gifted students, and especially mathematically gifted students, differ from other students in their approach to solving mathematical problems. There are even tasks in which gifted pupils may be less successful than other pupils. The contribution will briefly discuss the issue of educating gifted students in mathematics and one algebraic word problem will illustrate how more complex thinking of gifted students can affect their success in the test task.

Česky

Nadaní žáci, a zejména matematicky nadaní žáci, se od ostatních žáků liší svým přístupem k řešení matematických problémů. Existují dokonce úkoly, ve kterých mohou být nadaní žáci méně úspěšní než ostatní žáci. Příspěvek stručně pojedná o problematice vzdělávání nadaných žáků v matematice a jedna algebraická slovní úloha ilustruje, jak komplexnější myšlení nadaných žáků může ovlivnit jejich úspěšnost v testové úloze.