J 2023

Classroom Climate of first Year Students at a selected Secondary Vocational School after the Covid-19 Pandemic

ZELNÍČKOVÁ, Helena, Jan VÁLEK a Petr SLÁDEK

Základní údaje

Originální název

Classroom Climate of first Year Students at a selected Secondary Vocational School after the Covid-19 Pandemic

Autoři

ZELNÍČKOVÁ, Helena (203 Česká republika, domácí), Jan VÁLEK (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr SLÁDEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

R&E-SOURCE Open Online Journal for Research and Education, Baden, Pädagogische Hochschule Niederösterreich, 2023, 2313-1640

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Rakousko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/23:00131074

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

School classroom climate; Social bonding; Distance learning

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 11. 2023 08:56, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

The paper addresses the issue of classroom climate after long-term online education in a selected vocational school. Long-term distance learning in the context of the Covid-19 pandemic has significantly affected the whole concept of education in the 2020/2021 school year. As a result of long-term distance learning, social bonding within classroom collectives has weakened, especially among first-year students at different school levels. In the research part of the article, the results of a research investigation at the Secondary vocational School of Informatics, Postal Administration and Finance in Brno are presented. The research was focused on the quality of the classroom climate of selected first-year technical and non-technical fields of study. The findings show Covid-19 had an impact on the environment of the school classrooms studied. The research was carried out after students returned to full-time teaching in June 2021 Mareš & Ježek (2012). The questionnaire was used to conduct the research investigation about School Classroom Climate.

Návaznosti

MUNI/A/1472/2021, interní kód MU
Název: Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách
Investor: Masarykova univerzita, Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách

Přiložené soubory