RIEDNER, Ursula Renate. Kollektives Gedächtnis und Erinnerungsorte in Deutsch als Fremdsprache. Theorie und Praxis für die Arbeit mit fortgeschrittenen Deutschlernenden im südafrikanischen Hochschulkontext. Acta Germanica - German Studies in Africa. Peter Lang, 2019, roč. 47, n/a, s. 23-41. ISSN 0065-1273. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3726/b16497.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kollektives Gedächtnis und Erinnerungsorte in Deutsch als Fremdsprache. Theorie und Praxis für die Arbeit mit fortgeschrittenen Deutschlernenden im südafrikanischen Hochschulkontext
Název anglicky Collective memory and places of memory in German as a foreign language. Theory and practice for working with advanced learners of German in a South African university context
Autoři RIEDNER, Ursula Renate.
Vydání Acta Germanica - German Studies in Africa, Peter Lang, 2019, 0065-1273.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.3726/b16497
Klíčová slova česky Deutsch als Fremdsprache (DaF); kollektives Gedächtnis; Erinnerungsorte; Germanistik in Südafrika
Klíčová slova anglicky German as a Foreign Language (GFL); collective memory; sites of memory; memory discourse; German studies in South Africa
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D., učo 10978. Změněno: 1. 12. 2023 09:19.
Anotace
Der Aufsatz fokussiert auf die Nutzungsmöglichkeiten des kollektives Gedächtnisses und der Erinnerungsorte in Deutsch als Fremdsprache. Dabei werden theoretische Grundlagen und praktische Erfahrungen und Vorschläge für die Arbeit mit fortgeschrittenen Deutschlernenden im südafrikanischen Hochschulkontext präsentiert.
Anotace anglicky
The article focuses on the possible uses of collective memory and places of memory in German as a foreign language lessons. Theoretical basics and practical experiences and suggestions for working with advanced learners of German in the South African university context are presented.
VytisknoutZobrazeno: 21. 7. 2024 07:30