J 2023

The Advantages and Disadvantages of Distance Teaching and Learning from the Perspective of Secondary School Pupils

MARINIČ, Peter a Jan PĚKNÝ

Základní údaje

Originální název

The Advantages and Disadvantages of Distance Teaching and Learning from the Perspective of Secondary School Pupils

Autoři

MARINIČ, Peter (703 Slovensko, garant, domácí) a Jan PĚKNÝ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

AD ALTA-JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH, CZECH REPUBLIC, MAGNANIMITAS, 2023, 1804-7890

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 0.700 v roce 2022

Kód RIV

RIV/00216224:14410/23:00131235

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

UT WoS

001027245000031

Klíčová slova anglicky

distance education; online teaching; teaching methods; teaching evaluation; quality of teaching; blended learning; connectivism

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 1. 2. 2024 14:53, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

As time goes on, the number of studies on evaluation of teaching and learning during teaching restrictions has been increasing. However, identifying the benefits and risks of distance education is important, as teaching activities may be restricted in the future or hybrid for of teaching can be used in the future. Therefore, we present results of a survey among 162 secondary school pupils conducted in March 2022, which indicates that the respondents would choose a hybrid form of education, even though they evaluate distance education rather negatively, see it as a reason for tutoring, and prefer classical form of teaching to distance education. The results are compared with the results of other studies. The influence of connectivism and the increasing number of pupils referred to as digital natives is also recognized.

Návaznosti

MUNI/A/1291/2022, interní kód MU
Název: Vzdělávání na základních a středních školách zaměřené na rozvoj přírodovědných, technických, digitálních, informatických a odborných kompetencí
Investor: Masarykova univerzita, Vzdělávání na základních a středních školách zaměřené na rozvoj přírodovědných, technických, digitálních, informatických a odborných kompetencí