2023
Online marketingová komunikace cílící na děti školního věku
BUREŠOVÁ, Jitka, Marie POSPÍŠILOVÁ, Otakar UNGERMAN, Jaroslava DĚDKOVÁ, Jitka JURSOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Online marketingová komunikace cílící na děti školního věku
Název anglicky
Online marketing communication targeting school-age children
Autoři
BUREŠOVÁ, Jitka, Marie POSPÍŠILOVÁ, Otakar UNGERMAN, Jaroslava DĚDKOVÁ, Jitka JURSOVÁ a Jan BERKI
Vydání
1., elektronické vyd. Brno, 2023
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
ISBN
978-80-280-0303-6
Klíčová slova česky
digitální technologie, online marketingová komunikace, influencer, merch, product placement, sociální sítě, mediální výchova, mediální gramotnost, e-shop, srovnávače cen, videohry, značka, slevy, nákupní chování, virtuální etnografická procházka
Klíčová slova anglicky
digital technologies, online marketing communication, influencer, merch, product placement, social networks, media education, media literacy, e-shop, price comparison, video games, brand, discounts, shopping behaviour, virtual ethnographic walk
Štítky
Změněno: 25. 7. 2023 08:37, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Online prostředí je plné různých forem marketingové komunikace, přičemž řadu z nich není na první pohled snadné rozeznat od běžného obsahu. Kvůli své nezkušenosti právě děti, o nichž je tato kniha, snáze podléhají marketingovým sdělením, která pak ovlivňují jejich nákupní preference. Respondenty našeho výzkumu byly děti ve věku 10–13 let, které jsou spotřebiteli i zákazníky a zároveň hrají významnou roli při nákupním rozhodování v rodině. Je proto nanejvýš důležité zkoumat, jaké formy online marketingové komunikace děti konzumují, jaký k nim mají postoj a zda a jakým způsobem to ovlivňuje jejich nákupy. Na závěr přinášíme praktická doporučení pro školy i pro rodiče, jak mohou děti v oblasti online marketingu vzdělávat.
Anglicky
The online environment contains many forms of marketing messages, many of which cannot be easily distinguished from regular content. Due to their lack of experience, children are more susceptible to marketing messages that influence their buying habits. The respondents in our research were children between the ages of 10 and 13, who are both consumers and customers and who play an important role in the purchasing decisions of their families. Investigating the types of online marketing communications children consume, their attitudes towards them and whether and how this influences their purchasing is therefore of paramount importance. We conclude with practical recommendations for schools and parents on how to educate children about online marketing.