RABUŠICOVÁ, Milada. Hlavní témata, otázky a problémy vzdělávací politiky v moderní evropské společnosti v 60. a 90. letech 20. století. Studia Paedagogica, Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, U3-4. Brno: Masarykova univerzita, roč. 1998-1999, č. 1, s. 25-41. ISSN 1211-6971. 1999.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hlavní témata, otázky a problémy vzdělávací politiky v moderní evropské společnosti v 60. a 90. letech 20. století.
Název česky Hlavní témata, otázky a problémy vzdělávací politiky v moderní evropské společnosti v 60. a 90. letech 20. století.
Název anglicky Main topics, questions and problems of educational policy in modern European society form the 60's to the 90's of 20th Century
Autoři RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant).
Vydání Studia Paedagogica, Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, U3-4, Brno, Masarykova univerzita, 1999, 1211-6971.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky education; educational policy; European society
Štítky Education, educational policy, European society
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr., učo 848. Změněno: 21. 6. 2007 16:06.
Anotace
Příspěvěk přináší přehled nejdůležitějších témat, otázek a problémům které byly řešeny v evropských zemích od 60. let do konce let 90. Jedná se opředevším o oblasti, jako je vzdělání jako činitel sociální a ekonomické změny, rovné vzdělávací příležitosti, sociální exkluze, myšlenka učící se společnosti, vzdělávací efektivita a partnerství ve vzdělávání.
Anotace anglicky
The article points at the main educational characteristics and topics from the sixties through the nineties as, i.e. education as an agent of social and economic change, equal educational opportunities, social exclusion, idea of a learning society, educational accountability, partnership in education, elitism in education and so on. The basic context of such concepts and their changes during the time are discussed.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 07:12