J 1999

Hlavní témata, otázky a problémy vzdělávací politiky v moderní evropské společnosti v 60. a 90. letech 20. století.

RABUŠICOVÁ, Milada

Základní údaje

Originální název

Hlavní témata, otázky a problémy vzdělávací politiky v moderní evropské společnosti v 60. a 90. letech 20. století.

Název česky

Hlavní témata, otázky a problémy vzdělávací politiky v moderní evropské společnosti v 60. a 90. letech 20. století.

Název anglicky

Main topics, questions and problems of educational policy in modern European society form the 60's to the 90's of 20th Century

Autoři

RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant)

Vydání

Studia Paedagogica, Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, U3-4, Brno, Masarykova univerzita, 1999, 1211-6971

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

education; educational policy; European society

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 6. 2007 16:06, prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.

Anotace

V originále

Příspěvěk přináší přehled nejdůležitějších témat, otázek a problémům které byly řešeny v evropských zemích od 60. let do konce let 90. Jedná se opředevším o oblasti, jako je vzdělání jako činitel sociální a ekonomické změny, rovné vzdělávací příležitosti, sociální exkluze, myšlenka učící se společnosti, vzdělávací efektivita a partnerství ve vzdělávání.

Anglicky

The article points at the main educational characteristics and topics from the sixties through the nineties as, i.e. education as an agent of social and economic change, equal educational opportunities, social exclusion, idea of a learning society, educational accountability, partnership in education, elitism in education and so on. The basic context of such concepts and their changes during the time are discussed.