J 2023

Intermedia Art Projects in Vocational Training of Primary and Pre-primary Education Teachers

STADLEROVÁ, Hana a Daniela TAYLOR

Základní údaje

Originální název

Intermedia Art Projects in Vocational Training of Primary and Pre-primary Education Teachers

Název česky

Intermediální umělecké projekty v profesní přípravě učitelů primárního a preprimárního vzdělávání

Autoři

STADLEROVÁ, Hana (203 Česká republika, domácí) a Daniela TAYLOR (203 Česká republika, domácí)

Vydání

STUDIA SCIENTIFICA FACULTATIS PAEDAGOGICAE, UNIVERSITAS CATHOLICA RUŽOMBEROK, VERBUM, 2023, 1336-2232

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/23:00131553

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

Teacher training; Intermedia projects; Experience; Reflection

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 11. 2023 09:02, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Vocational training of future teachers of primary and pre-primary education strives to prepare future teachers to succeed in pedagogical practice as best they can. That is why they should have the opportunity to connect theory and reflected practical experience, not only within pedagogical practices. One of the possibilities is intermediate artistic projects offered to students of the Faculty of Education, Masaryk University, Brno, within didactic preparation and independent disciplines. They provide students with additional knowledge, help to gain experience, and emotional experience. Implemented intermediate projects are also a source of valuable research data. Their analysis revealed essential conclusions that can improve the training of future teachers.