2023
Intermedia Art Projects in Vocational Training of Primary and Pre-primary Education Teachers
STADLEROVÁ, Hana a Daniela TAYLORZákladní údaje
Originální název
Intermedia Art Projects in Vocational Training of Primary and Pre-primary Education Teachers
Název česky
Intermediální umělecké projekty v profesní přípravě učitelů primárního a preprimárního vzdělávání
Autoři
STADLEROVÁ, Hana (203 Česká republika, domácí) a Daniela TAYLOR (203 Česká republika, domácí)
Vydání
STUDIA SCIENTIFICA FACULTATIS PAEDAGOGICAE, UNIVERSITAS CATHOLICA RUŽOMBEROK, VERBUM, 2023, 1336-2232
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/23:00131553
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
Teacher training; Intermedia projects; Experience; Reflection
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 11. 2023 09:02, Mgr. Daniela Marcollová
Anotace
V originále
Vocational training of future teachers of primary and pre-primary education strives to prepare future teachers to succeed in pedagogical practice as best they can. That is why they should have the opportunity to connect theory and reflected practical experience, not only within pedagogical practices. One of the possibilities is intermediate artistic projects offered to students of the Faculty of Education, Masaryk University, Brno, within didactic preparation and independent disciplines. They provide students with additional knowledge, help to gain experience, and emotional experience. Implemented intermediate projects are also a source of valuable research data. Their analysis revealed essential conclusions that can improve the training of future teachers.