k 2023

Innovative approaches in teaching Braille Music notation

LEVÍČEK, Dominik a Martin VRUBEL

Základní údaje

Originální název

Innovative approaches in teaching Braille Music notation

Vydání

14th International Conference: Education, Research & Development, 2023

Další údaje

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 31. 8. 2023 15:11, Mgr. Bc. Dominik Levíček

Anotace

V originále

In recent years, one of the main topics in education has been the use of online methods. One of them is the newly created Braille-Music platform, which is used to teach and interactively practice the basic knowledge of tactile notation. It also offers an overview of all the features of Braille Music notation, thus improving access to information in this area (www.braille-music.org). This paper will summarise the findings of research verifying the effectiveness and benefits of the platform. The development and subsequent evaluation of the platform's functionality and effectiveness have opened up new possibilities in teaching Braille Music notation alongside traditional face-to-face teaching. The application was assessed through an evaluation study focusing on three areas: functionality, efficiency and added value. The findings of the study suggest that the platform is compatible with assistive technology for the blind, highly effective and beneficial to practice, and therefore a suitable tool for teaching.

Návaznosti

MUNI/B/1294/2022, interní kód MU
Název: Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání