2020
Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze
FIALOVÁ, Ilona, Barbora BAZALOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Iveta BOGNEROVÁ, Dana DLOUHÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze
Název anglicky
Here we are! Case studies in Special Education – Experience of Inclusion
Autoři
FIALOVÁ, Ilona, Barbora BAZALOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Iveta BOGNEROVÁ, Dana DLOUHÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Kateřina HEISLEROVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Ivana JŮZOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Hana PACLTOVÁ, Pavlína PETROUŠKOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Sandra SZEWCZYKOVÁ, Michaela ŠEDÁ, Kateřina VESELÁ, Věra VOJTOVÁ, Ester WERNEROVÁ a Barbora ZAIFERTOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 257 s. 2020
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-280-0229-9
Klíčová slova česky
kazuistická studie; speciální pedagog; pedagog; rodiče; dítě; žák se speciálními vzdělávacími potřebami;
Klíčová slova anglicky
case studies; special needs teacher; teacher; parents; child; pupil with special needs;
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 1. 9. 2023 11:27, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Publikace se prostřednictvím kazuistických studií věnuje roli speciální pedagogiky v inkluzivním prostředí základních škol, školských výchovných zařízení a speciálních škol v kontextu efektivního vzdělávání a podpory dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) a dětí a žáků intaktních. Tentokrát je řešena problematika z pohledu spolupráce pedagogů, speciálních pedagogů a dalších odborníků jako participujících účastníků celého edukačního procesu, zvládající náročnost inkluzivního vzdělávání dětí a žáků se SVP a dětí a žáků intaktních. Stěžejním tématem je deskriptivní analýza a komparace mezioborové spolupráce v inkluzivním prostředí škol.
Anglicky
The publication describes through case studies the role of special education in the inclusive environment of primary schools, educational facilities and special schools with the adequate education and support of children and students with special educational needs and intact children and students from the view of teachers. The topic is compiled in the context of the cooperation of teachers, special needs teachers and other experts dealing with the demands of inclusive education. The main topic is the descriptive analysis and the comparison of interdisciplinary cooperation in inclusive school settings.
Návaznosti
MUNI/A/1332/2019, interní kód MU |
|