MALÍKOVÁ, Karolína, Ivo ROZMAHEL a Jakub VLČEK. Ideální podmínky pro participaci ve výuce očima žáků. In XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu; 5-7.9.2023; Ústí nad Labem. 2023. ISBN 978-80-280-0359-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Ideální podmínky pro participaci ve výuce očima žáků
Název česky Ideální podmínky pro participaci ve výuce očima žáků
Název anglicky Ideal conditions for participation from the perspective of pupils
Autoři MALÍKOVÁ, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí), Ivo ROZMAHEL (203 Česká republika, domácí) a Jakub VLČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu; 5-7.9.2023; Ústí nad Labem, 2023.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/23:00134218
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-280-0359-3
Klíčová slova česky výuková komunikace; žákovská participace na výuce; ideální podmínky
Klíčová slova anglicky classroom discourse; student participation in classroom dialogue; ideal conditions
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Karolína Malíková, učo 471892. Změněno: 25. 3. 2024 21:17.
Anotace
Cílem předloženého příspěvku je popsat, jaké vnímají žáci šestých tříd ideální podmínky pro participaci v předmětu český jazyk a literatura. Příspěvek vychází z rozhovorů se žáky, které byly pořízeny v rámci intervenčního výzkumu, jehož cílem bylo zavést prvky dialogického vyučování do výuky českého jazyka a literatury a zároveň zvýšit participaci všech žáků na produktivním dialogu. Výsledky výzkumu ukazují, že podle žáků neexistují ideální podmínky k participaci pro všechny, ale jsou individuální dle jejich komunikačního profilu.
Anotace anglicky
The aim of this paper is to describe the ideal conditions for participation in the subject of Czech language and literature as perceived by sixth grade students. The paper is based on 28 interviews with pupils, which were conducted as part of an intervention research aimed at introducing elements of dialogic teaching into Czech language and literature lessons and at the same time increasing the participation of all pupils in productive dialogue. The results show that, according to the pupils, there are no ideal conditions for participation for all, but they are individual according to their communication profile.
Návaznosti
GA21-16021S, projekt VaVNázev: Kolektivita v dialogickém vyučování: Intervenční studie (Akronym: CoDiTe)
Investor: Grantová agentura ČR, Kolektivita v dialogickém vyučování: intervenční studie
VytisknoutZobrazeno: 18. 7. 2024 22:29