D 2023

Modely spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga

EGERLE, Jan a Lenka ĎULÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Modely spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga

Název česky

Modely spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga

Název anglicky

Models of Collaboration of Novice Teachers and Teaching Assistants

Autoři

EGERLE, Jan a Lenka ĎULÍKOVÁ

Vydání

1., elektronické vydání. Brno, od s. 90-92, 3 s. 2023

Nakladatel

Česká asociace pedagogického výzkumu, Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-280-0359-3

Klíčová slova česky

interprofesní spolupráce, začínající učitel, asistent pedagoga

Klíčová slova anglicky

interprofessional collaboration, novice teacher, teaching assistant

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 2. 2024 11:47, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Příspěvek navazuje na výzkumný projekt, který se zabývá (inter)profesní spoluprácí pomáhajících profesí na základních školách (Švec et al., v tisku). Předkládaný výzkum reflektuje způsoby (modely) spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga. Předběžné výsledky naznačují, že aktéři spolupracují v dílčích oblastech, ve kterých uplatňují specifické modely spolupráce. Na základě těchto modelů jsou pedagogové schopni nacházet snáze společná řešení problémů v pedagogické praxi.

Anglicky

This paper presents a follow-up to a research project on (inter)professional collaboration of helping professions in Czech schools (Švec et al., in press). The present research reflects on the models of collaboration between novice teachers and teaching assistants. Preliminary results suggest that the participants collaborate in sub-areas in which they apply specific collaboration models. These models allow teachers to find joint solutions to problems in teaching more efficiently.

Návaznosti

MUNI/A/1462/2022, interní kód MU
Název: Podoby profesní spolupráce ve škole III - Podmínky spolupráce učitelů a pomáhajících profesí
Investor: Masarykova univerzita, Podoby profesní spolupráce ve škole III - Podmínky spolupráce učitelů a pomáhajících profesí
MUNI/A/1470/2022, interní kód MU
Název: Analýza diverzity socio-kulturních prostředí z perspektivy edukačních jevů
Investor: Masarykova univerzita, Analýza diverzity socio-kulturních prostředí z perspektivy edukačních jevů