2023
Modely spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga
EGERLE, Jan a Lenka ĎULÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Modely spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga
Název česky
Modely spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga
Název anglicky
Models of Collaboration of Novice Teachers and Teaching Assistants
Autoři
EGERLE, Jan a Lenka ĎULÍKOVÁ
Vydání
1., elektronické vydání. Brno, od s. 90-92, 3 s. 2023
Nakladatel
Česká asociace pedagogického výzkumu, Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-280-0359-3
Klíčová slova česky
interprofesní spolupráce, začínající učitel, asistent pedagoga
Klíčová slova anglicky
interprofessional collaboration, novice teacher, teaching assistant
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 2. 2024 11:47, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Příspěvek navazuje na výzkumný projekt, který se zabývá (inter)profesní spoluprácí pomáhajících profesí na základních školách (Švec et al., v tisku). Předkládaný výzkum reflektuje způsoby (modely) spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga. Předběžné výsledky naznačují, že aktéři spolupracují v dílčích oblastech, ve kterých uplatňují specifické modely spolupráce. Na základě těchto modelů jsou pedagogové schopni nacházet snáze společná řešení problémů v pedagogické praxi.
Anglicky
This paper presents a follow-up to a research project on (inter)professional collaboration of helping professions in Czech schools (Švec et al., in press). The present research reflects on the models of collaboration between novice teachers and teaching assistants. Preliminary results suggest that the participants collaborate in sub-areas in which they apply specific collaboration models. These models allow teachers to find joint solutions to problems in teaching more efficiently.
Návaznosti
MUNI/A/1462/2022, interní kód MU |
| ||
MUNI/A/1470/2022, interní kód MU |
|