PECINA, Pavel a Jonas ANDRIUSIUNAS. VIRTUAL REALITY AS A NEW PARADIGM OF TECHNICAL EDUCATION. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2023, roč. 13, č. 1, s. 211-215. ISSN 1804-7890.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název VIRTUAL REALITY AS A NEW PARADIGM OF TECHNICAL EDUCATION
Název česky Virtuální realita jako nové paradigma technického vzdělávání
Autoři PECINA, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí) a Jonas ANDRIUSIUNAS (440 Litva).
Vydání AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, Hradec Králové, MAGNANIMITAS, 2023, 1804-7890.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL URL
Impakt faktor Impact factor: 0.700 v roce 2022
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00131810
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
UT WoS 001027245000035
Klíčová slova anglicky virtual reality in education; virtual reality and artificial intelligence relationship in education; virtual education program in technical education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 5. 4. 2024 11:04.
Anotace
V posledních deseti letech do vzdělávání intenzivně pronikají prostředky digitálních technologií. S rozvojem 3D technologií, virtuální i rozšířené reality a dalších nástrojů se vzdělávání postupně přesouvá do on-line prostoru. Soudobé informační prameny tento trend označují konektivismem ve vzdělávání. V podmínkách odborného technického vzdělávání tento fenomém zatím není dostatečně zpracován. Cílem předložené teoretické studie je analyzovat dosavadní stav poznání v této oblasti a dále potom vymezit hlavní oblasti virtuální reality využitelné v podmínkách odborného technického vzdělávání. V první části jsme se zaměřili na zhodnocení dosavadních studií, které jsou této oblasti věnovány. V další části se zabýváme specifiky využití jednotlivých oblastí virtuální reality v podmínkách odborného technického vzdělávání. Zahrnuto je i hledisko dalšího profesního vzdělávání učitelů technických předmětů v této oblasti.
VytisknoutZobrazeno: 27. 9. 2024 00:28