LINTNER, Tomáš, Klára ŠEĎOVÁ, Martin SEDLÁČEK, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK, Karolína MALÍKOVÁ, Ivo ROZMAHEL, Jakub VLČEK a Barbora NEKARDOVÁ. Relational and interactional dynamic network data from Czech lower-secondary school students. Data in Brief. ELSEVIER, 2023, roč. 51, č. 109641, s. 1-7. ISSN 2352-3409. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.dib.2023.109641.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Relational and interactional dynamic network data from Czech lower-secondary school students
Autoři LINTNER, Tomáš (703 Slovensko, garant, domácí), Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika, domácí), Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí), Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Česká republika, domácí), Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, domácí), Karolína MALÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ivo ROZMAHEL (203 Česká republika, domácí), Jakub VLČEK (203 Česká republika, domácí) a Barbora NEKARDOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Data in Brief, ELSEVIER, 2023, 2352-3409.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 1.200 v roce 2022
Kód RIV RIV/00216224:14210/23:00134252
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.dib.2023.109641
UT WoS 001088283200001
Klíčová slova anglicky Social network analysis; Dynamic social network analysis; Peer relationships; School networks; Classroom group work; Classroom interaction
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Tomaňová, učo 445546. Změněno: 22. 3. 2024 12:49.
Anotace
This article introduces a network data set on the friendships and group work interactions among a convenience sample of 276 Czech Grade 6 students from twelve classrooms, supported by student-level demographic, literacy, motivation, and classroom communication data. Gathered longitudinally at the beginning and end of the 2021/2022 school year, the data provide a relational insight into the nature and evolution of early adolescents' friendships. Moreover, the data provide a unique relational and temporal insight into the verbal interaction of students during classroom group work. This dataset constitutes a valuable resource for educational researchers interested in studying classroom group work as well as for social network scientists studying dynamic social networks.
Návaznosti
GA21-16021S, projekt VaVNázev: Kolektivita v dialogickém vyučování: Intervenční studie (Akronym: CoDiTe)
Investor: Grantová agentura ČR, Kolektivita v dialogickém vyučování: intervenční studie
VytisknoutZobrazeno: 1. 7. 2024 03:11