2023
Computer or Paper? A Comparison of Two Modes of Test Administration
NEPIVODOVÁ, LindaZákladní údaje
Originální název
Computer or Paper? A Comparison of Two Modes of Test Administration
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, Cizí jazyky a jejich didaktiky : teorie, empirie, praxe ; volume 12, 2023
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
ISBN
978-80-280-0292-3
Klíčová slova česky
computer-based testing; pencil and paper-based testing; student perceptions; comparison of results; attitudes
Klíčová slova anglicky
computer-based testing; pencil and paper-based testing; student perceptions; comparison of results; attitudes
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 10. 2023 14:49, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
Anotace
V originále
The text compares first year university students’ compulsory English achievement tests written in two modes of administration, i.e. pencil and paper and computer-based tests (PPT and CBT). The central research question investigated is whether the usage of computer-based language testing is justified in such a context. It first maps the theoretical discourse and comments on selected fundamental aspects of language testing practices, significant for the comparison itself. A mixed methods design is employed, where quantitative test data is used to measure the equivalency of the two modes and qualitative self-report feedback form data explores the main advantages and disadvantages of these, as viewed by the students examined.