D 1999

DO THEY MEAN WHAT THEY SAY? Nationalism and Racial Coding in Australian Personal Advertisement

VLČKOVÁ, Jitka

Základní údaje

Originální název

DO THEY MEAN WHAT THEY SAY? Nationalism and Racial Coding in Australian Personal Advertisement

Název česky

Skryté projevy nacionalismu a rasismu v australských seznamovacích inzerátech.

Autoři

VLČKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant)

Vydání

Tübingen, Australian Nationalism Reconsidered. Maintaining a Monocultural Tradition in a Multicultural Society. od s. 139-147, 244 s. 1999

Nakladatel

Stauffenburg Verlag

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/99:00030373

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

3-86057-751-4

Klíčová slova česky

multikulturalismus; etnické skupiny; rasismus; sociolingvistika

Klíčová slova anglicky

multiculturalism; ethnic minorities; racism; sociolinguistics

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2010 13:01, PhDr. Jitka Vlčková, Ph.D.

Anotace

V originále

The article deals with ideological aspects in matchmaking advertisements, namely national and race awareness. Membership of the dominant group is expressed by mentioning the Australian nationality (men), and phzsical features (women). Several ads come from Asian women, who have a positive image and reputation in Australia.These usually look for white partners.

Česky

Článek poukazuje na některé aspekty nacionalismu a rasismu projevujicí se v australských seznamovacích inzerátech.Zejména muži proklamují svou australskou národnost, a tím i příslušnost k dominantní skupině. Ženy kódují příslušnost v popisu svého zjevu (světlé vlasy, modré oči, apod.). Mezi inzerujícími jsou také Asiatky, které mají v Austrálii pověst submisivních žen vytvářejících příjemný domov pro muže.