1999
DO THEY MEAN WHAT THEY SAY? Nationalism and Racial Coding in Australian Personal Advertisement
VLČKOVÁ, JitkaZákladní údaje
Originální název
DO THEY MEAN WHAT THEY SAY? Nationalism and Racial Coding in Australian Personal Advertisement
Název česky
Skryté projevy nacionalismu a rasismu v australských seznamovacích inzerátech.
Autoři
VLČKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant)
Vydání
Tübingen, Australian Nationalism Reconsidered. Maintaining a Monocultural Tradition in a Multicultural Society. od s. 139-147, 244 s. 1999
Nakladatel
Stauffenburg Verlag
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/99:00030373
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
3-86057-751-4
Klíčová slova česky
multikulturalismus; etnické skupiny; rasismus; sociolingvistika
Klíčová slova anglicky
multiculturalism; ethnic minorities; racism; sociolinguistics
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2010 13:01, PhDr. Jitka Vlčková, Ph.D.
V originále
The article deals with ideological aspects in matchmaking advertisements, namely national and race awareness. Membership of the dominant group is expressed by mentioning the Australian nationality (men), and phzsical features (women). Several ads come from Asian women, who have a positive image and reputation in Australia.These usually look for white partners.
Česky
Článek poukazuje na některé aspekty nacionalismu a rasismu projevujicí se v australských seznamovacích inzerátech.Zejména muži proklamují svou australskou národnost, a tím i příslušnost k dominantní skupině. Ženy kódují příslušnost v popisu svého zjevu (světlé vlasy, modré oči, apod.). Mezi inzerujícími jsou také Asiatky, které mají v Austrálii pověst submisivních žen vytvářejících příjemný domov pro muže.