p 2023

Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka v přípravě učitelů

KLEČKOVÁ, Gabriela a Světlana HANUŠOVÁ

Základní údaje

Originální název

Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka v přípravě učitelů

Název česky

Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka v přípravě učitelů

Název anglicky

The Framework of professional qualities of foreign language teacher in teacher education

Autoři

KLEČKOVÁ, Gabriela a Světlana HANUŠOVÁ

Vydání

Národní konference ke Kompetenčnímu rámci absolventa a absolventky učitelství, 2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

profesní kvality učitele, cizí jazyk, vzdělávání učitelů

Klíčová slova anglicky

teacher professional qualities, foreign language, teacher education
Změněno: 7. 11. 2023 13:47, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Anotace

V originále

Autorský tým odborníků v oblasti výuky cizích jazyků v letech 2018-2019 vytvořil Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka s oporou o Rámec profesních kvalit učitele (2012). Podnět ke vzniku materiálu byl dán Koncepcí jazykového vzdělávání 2017–2022 s cílem podpořit kvalitní výuku cizojazyčného vzdělávání v ČR. Příspěvek nabídne zkušenosti dvou autorek dokumentu s využitím Rámce v přípravě budoucích učitelů anglického jazyka. V závěru zazní podněty pro tvorbu oborových verzí Kompetenčního rámce absolventa a absolventky učitelství, která se připravuje v rámci projektu JAK.

Anglicky

The team of experts in the field of foreign language teaching created the Framework of Professional Qualities of a Foreign Language Teacher, based on the Framework of Professional Qualities of a Teacher (2012). The impetus for the creation of the material was given by the Conception of Language Education 2017-2022 with the aim of promoting quality foreign language teaching in the Czech Republic. The paper will offer the experience of two authors of the document in using the Framework in the preparation of future English language teachers. The paper will conclude with suggestions for the development of disciplinary versions of the Competence Framework for Graduate and Graduate Teachers, which is being prepared within the JAK project.