Detailed Information on Publication Record
2023
Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka v přípravě učitelů
KLEČKOVÁ, Gabriela and Světlana HANUŠOVÁBasic information
Original name
Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka v přípravě učitelů
Name in Czech
Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka v přípravě učitelů
Name (in English)
The Framework of professional qualities of foreign language teacher in teacher education
Authors
KLEČKOVÁ, Gabriela and Světlana HANUŠOVÁ
Edition
Národní konference ke Kompetenčnímu rámci absolventa a absolventky učitelství, 2023
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
profesní kvality učitele, cizí jazyk, vzdělávání učitelů
Keywords in English
teacher professional qualities, foreign language, teacher education
Změněno: 7/11/2023 13:47, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
Autorský tým odborníků v oblasti výuky cizích jazyků v letech 2018-2019 vytvořil Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka s oporou o Rámec profesních kvalit učitele (2012). Podnět ke vzniku materiálu byl dán Koncepcí jazykového vzdělávání 2017–2022 s cílem podpořit kvalitní výuku cizojazyčného vzdělávání v ČR. Příspěvek nabídne zkušenosti dvou autorek dokumentu s využitím Rámce v přípravě budoucích učitelů anglického jazyka. V závěru zazní podněty pro tvorbu oborových verzí Kompetenčního rámce absolventa a absolventky učitelství, která se připravuje v rámci projektu JAK.
In English
The team of experts in the field of foreign language teaching created the Framework of Professional Qualities of a Foreign Language Teacher, based on the Framework of Professional Qualities of a Teacher (2012). The impetus for the creation of the material was given by the Conception of Language Education 2017-2022 with the aim of promoting quality foreign language teaching in the Czech Republic. The paper will offer the experience of two authors of the document in using the Framework in the preparation of future English language teachers. The paper will conclude with suggestions for the development of disciplinary versions of the Competence Framework for Graduate and Graduate Teachers, which is being prepared within the JAK project.