2023
Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka v přípravě učitelů
KLEČKOVÁ, Gabriela a Světlana HANUŠOVÁZákladní údaje
Originální název
Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka v přípravě učitelů
Název česky
Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka v přípravě učitelů
Název anglicky
The Framework of professional qualities of foreign language teacher in teacher education
Autoři
KLEČKOVÁ, Gabriela a Světlana HANUŠOVÁ
Vydání
Národní konference ke Kompetenčnímu rámci absolventa a absolventky učitelství, 2023
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
profesní kvality učitele, cizí jazyk, vzdělávání učitelů
Klíčová slova anglicky
teacher professional qualities, foreign language, teacher education
Změněno: 7. 11. 2023 13:47, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
Autorský tým odborníků v oblasti výuky cizích jazyků v letech 2018-2019 vytvořil Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka s oporou o Rámec profesních kvalit učitele (2012). Podnět ke vzniku materiálu byl dán Koncepcí jazykového vzdělávání 2017–2022 s cílem podpořit kvalitní výuku cizojazyčného vzdělávání v ČR. Příspěvek nabídne zkušenosti dvou autorek dokumentu s využitím Rámce v přípravě budoucích učitelů anglického jazyka. V závěru zazní podněty pro tvorbu oborových verzí Kompetenčního rámce absolventa a absolventky učitelství, která se připravuje v rámci projektu JAK.
Anglicky
The team of experts in the field of foreign language teaching created the Framework of Professional Qualities of a Foreign Language Teacher, based on the Framework of Professional Qualities of a Teacher (2012). The impetus for the creation of the material was given by the Conception of Language Education 2017-2022 with the aim of promoting quality foreign language teaching in the Czech Republic. The paper will offer the experience of two authors of the document in using the Framework in the preparation of future English language teachers. The paper will conclude with suggestions for the development of disciplinary versions of the Competence Framework for Graduate and Graduate Teachers, which is being prepared within the JAK project.