HALLOVÁ, Jana. Censorship Crisis : Analysis of Memes on Twitter and Their Reception. Półrocznik Językoznawczy Tertium. Kraków: Krakowskie Towarzystwo Popularyzowania Wiedzy o Komunikacji Językowej "Tertium", 2023, roč. 8, č. 1, s. 125-151. ISSN 2543-7844. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.7592/Tertium.2023.8.1.243.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Censorship Crisis : Analysis of Memes on Twitter and Their Reception
Autoři HALLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Półrocznik Językoznawczy Tertium, Kraków, Krakowskie Towarzystwo Popularyzowania Wiedzy o Komunikacji Językowej "Tertium" 2023, 2543-7844.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/23:00132348
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.7592/Tertium.2023.8.1.243
Klíčová slova anglicky multimodal analysis; social media; quantitative analysis; qualitative analysis; memes; representation; censorship
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Bc. Jana Hallová, učo 413812. Změněno: 16. 3. 2024 19:06.
Anotace
The following research studies the use of memes on the social platform Twitter with regards to celebrity representation. Specifically, it analyzes two memetic posts by Elon Musk and the representation tactics behind them, using elements of multimodal analysis and critical discourse analysis. Subsequently, the study looks at the reception of these posts via comparative content analysis with custom classification to determine how successful the tactics behind these posts are and whether there is any evidence observable in the reception regarding censorship on Twitter after its purchase by Elon Musk. The comparative study comes in a form of quantitative analysis of the first 150 responses to each of the two posts. The study does not only demonstrate instances of attempts at diminishing the distance which the inherent power of a celebrity personage on social media creates, but also how successful these attempts are and whether they manage to distract the audience from the personage in question and their power over them.
Návaznosti
MUNI/A/1053/2022, interní kód MUNázev: Paradigms, strategies and developments - English linguistics and translation III
Investor: Masarykova univerzita, Paradigms, strategies and developments - English linguistics and translation III
VytisknoutZobrazeno: 7. 7. 2024 11:39