SYSLOVÁ, Zora. Diagnostická role jako výzva pro učitele v současném individualizovaném předškolním vzdělávání. Online. In M. Miňová, M. Slováček. Učiteľ(ka) predprimárneho vzdelávania: trendy, premeny a výzvy učiteľského povolania. Slovensko: Slovenský výbor Svetovej organizácie pre predškolskú výchovu, 2023, s. 48-53.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Diagnostická role jako výzva pro učitele v současném individualizovaném předškolním vzdělávání
Název anglicky The diagnostic role as a challenge for teachers in contemporary individualized preschool education
Autoři SYSLOVÁ, Zora.
Vydání Slovensko, Učiteľ(ka) predprimárneho vzdelávania: trendy, premeny a výzvy učiteľského povolania, od s. 48-53, 6 s. 2023.
Nakladatel Slovenský výbor Svetovej organizácie pre predškolskú výchovu
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Předškolní vzdělávání; diagnostikování; individualizace.
Klíčová slova anglicky Preschool education; diagnosing; individualization.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 21. 2. 2024 07:43.
Anotace
Respekt k individualitě a jedinečnosti každé dětské osobnosti se stal základním konceptem současného předškolního vzdělávání. K jeho naplňování pomáhá učitelům kromě využívání přiměřených metod a forem práce zejména dovednost průběžného pedagogického diagnostikování, posílená znalostmi v oblasti předškolní pedagogiky a vývojové psychologie. Individualizace vzdělávání proto vyžaduje sledování a dokumentování osobních vzdělávacích potřeb, zájmů a pokroků dítěte a následnou diferenciaci vzdělávací nabídky, případně intervenci. Jaká je kvalita diagnostických dovedností učitelů mateřských škol je ústřední téma celého textu.
Anotace anglicky
Respect for the individuality and uniqueness of each child's personality has become a basic concept of contemporary preschool education. To fulfill it, he helps teachers in addition to the use of appropriate methods and forms of work, in particular the skill of continuous pedagogy diagnosis, strengthened by knowledge in the field of preschool pedagogy and developmental psychology. The individualization of education therefore requires the monitoring and documentation of the child's personal educational needs, interests and progress and subsequent differentiation of the educational offer or intervention. What is the quality of the diagnostic skills of kindergarten teachers is the central topic of the entire text.
VytisknoutZobrazeno: 30. 4. 2024 10:50