ČERNÝ, Michal. Using Web Analytics Methods to Design Open Web-Based University Courses : Case Study on Creative Work with Information Course. In Tomczyk, Łukasz. New Media Pedagogy : Research Trends, Methodological Challenges and Successful Implementations. 1. vyd. Switzerland: Springer, 2023, s. 221-236. ISBN 978-3-031-44580-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-44581-1_16.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Using Web Analytics Methods to Design Open Web-Based University Courses : Case Study on Creative Work with Information Course
Autoři ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Switzerland, New Media Pedagogy : Research Trends, Methodological Challenges and Successful Implementations, od s. 221-236, 16 s. 2023.
Nakladatel Springer
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/23:00132582
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-3-031-44580-4
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-44581-1_16
Klíčová slova anglicky design process; Google Analytics; hypertext textbooks; Learning analytics; OER; web-based courses
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Změněno: 4. 3. 2024 17:36.
Anotace
Hypertext-based or web-based courses are a specific category of e-learning courses for which students do not have to register anywhere. For the actual operation, content management systems (CRM systems) are used to structure the content graphically and efficiently, work quickly with the universal design concept, or ensure responsive course design. While with conventional e-learning platforms or MOOC course tools, content creators can work with relatively well-structured data from their analytical tools and rely on standard web analytics methods. The study analyses the use of Google Analytics for the design of web-based courses using the example of one hypertext course (Creative Information Work). The study answers questions about how web analytics metrics can be used to design course content and format and to support the search for appropriate synchronous educational supplements. The study highlights the variability of each category and the potential of Google Analytics to serve as a tool for a design approach to developing educational objects of this kind.
Návaznosti
MUNI/A/1299/2022, interní kód MUNázev: Komunita, resilience, udržitelnost: design informačních služeb
Investor: Masarykova univerzita, Komunita, resilience, udržitelnost: design informačních služeb
VytisknoutZobrazeno: 28. 4. 2024 08:10