D 2023

"THEATRE 3D" : Proces výroby 3D modelov divadelných artefaktov a ich integrácia do výučby študentiek a študentov divadelnej vedy

SOLČÁNIOVÁ, Ivona

Základní údaje

Originální název

"THEATRE 3D" : Proces výroby 3D modelov divadelných artefaktov a ich integrácia do výučby študentiek a študentov divadelnej vedy

Název česky

"THEATRE 3D" : proces výroby 3D modelů divadelních artefaktů a jejich začlenění do výuky studentek a studentů divadelní vědy

Název anglicky

"THEATRE 3D" : the process of creating 3D models of theatre artefacts and its integration into the education of theatre science students

Autoři

SOLČÁNIOVÁ, Ivona (703 Slovensko, garant, domácí)

Vydání

prvé. Prešov, SÚRADNICE ESTETIKY, UMENIA A KULTÚRA 8, od s. 208 - 222, 15 s. 2023

Nakladatel

Prešovská univerzita v Prešove

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/23:00132840

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-555-3115-1

Klíčová slova česky

3D tisk; artefakt; architektura;divadelní prostor; vzdělání; teorie

Klíčová slova anglicky

3D printing; artefact; architecture; theatre space; education; theory

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2024 19:22, doc. MgA. David Drozd, Ph.D.

Anotace

V originále

Príspevok predstavuje projekt THEATRE 3D a jeho implementáciu priamo do vyučovaních metód Teórie a dejín divadla. Približuje proces 3D tlače od prípravy podkladových materiálov až po samotný výtlačok (model). Na niektoľkých príkladoch artefaktov (divadelné priestory, budovy, či príklady z javiskovej techniky) sú demonštrované prínosy a špecifiká práce študentstva a pedagogického zboru s modelom. Príspevok sa zároveň snaží vysvetliť, ako pristupovať k modelu z pozície pedagóga a prepájať model s výučbou.

Anglicky

The paper introduces the project "THEATRE 3D" and its implementation directly into the teaching methods of Theatre theory and history studies. Also describes the process of 3D printing from the preparation of background materials to the printed model. Several examples of 3D artefacts (theatre spaces, theatre buildings, or examples from stage technology) are used to show the benefits and specificities of students' and teachers' work with the model. The paper tries to explain how to approach the model and find additional materials to connect the model into the classroom.

Návaznosti

MUNI/A/1577/2020, interní kód MU
Název: Výskum scénických technológií vo vybraných nemeckých divadlách (Akronym: TECHNO)
Investor: Masarykova univerzita, Výskum scénických technológií vo vybraných nemeckých divadlách