2023
"THEATRE 3D" : Proces výroby 3D modelov divadelných artefaktov a ich integrácia do výučby študentiek a študentov divadelnej vedy
SOLČÁNIOVÁ, IvonaZákladní údaje
Originální název
"THEATRE 3D" : Proces výroby 3D modelov divadelných artefaktov a ich integrácia do výučby študentiek a študentov divadelnej vedy
Název česky
"THEATRE 3D" : proces výroby 3D modelů divadelních artefaktů a jejich začlenění do výuky studentek a studentů divadelní vědy
Název anglicky
"THEATRE 3D" : the process of creating 3D models of theatre artefacts and its integration into the education of theatre science students
Autoři
SOLČÁNIOVÁ, Ivona (703 Slovensko, garant, domácí)
Vydání
prvé. Prešov, SÚRADNICE ESTETIKY, UMENIA A KULTÚRA 8, od s. 208 - 222, 15 s. 2023
Nakladatel
Prešovská univerzita v Prešove
Další údaje
Jazyk
slovenština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/23:00132840
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-555-3115-1
Klíčová slova česky
3D tisk; artefakt; architektura;divadelní prostor; vzdělání; teorie
Klíčová slova anglicky
3D printing; artefact; architecture; theatre space; education; theory
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2024 19:22, doc. MgA. David Drozd, Ph.D.
V originále
Príspevok predstavuje projekt THEATRE 3D a jeho implementáciu priamo do vyučovaních metód Teórie a dejín divadla. Približuje proces 3D tlače od prípravy podkladových materiálov až po samotný výtlačok (model). Na niektoľkých príkladoch artefaktov (divadelné priestory, budovy, či príklady z javiskovej techniky) sú demonštrované prínosy a špecifiká práce študentstva a pedagogického zboru s modelom. Príspevok sa zároveň snaží vysvetliť, ako pristupovať k modelu z pozície pedagóga a prepájať model s výučbou.
Anglicky
The paper introduces the project "THEATRE 3D" and its implementation directly into the teaching methods of Theatre theory and history studies. Also describes the process of 3D printing from the preparation of background materials to the printed model. Several examples of 3D artefacts (theatre spaces, theatre buildings, or examples from stage technology) are used to show the benefits and specificities of students' and teachers' work with the model. The paper tries to explain how to approach the model and find additional materials to connect the model into the classroom.
Návaznosti
MUNI/A/1577/2020, interní kód MU |
|