DELALANDE, Hana and Kristina VAŇKOVÁ. À la recherche des écoles partenaires : de BRNOËL au projet pédagogique Brno-Rennes (Looking for partner schools: from BRNOËL to the Brno-Rennes educational project). In XXIXe SYMPOSIUM de la SUF à Poděbrady: Le bien-être en cours de FLE. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name À la recherche des écoles partenaires : de BRNOËL au projet pédagogique Brno-Rennes
Name in Czech Hledání partnerských škol: od BRNOËL po vzdělávací projekt Brno-Rennes
Name (in English) Looking for partner schools: from BRNOËL to the Brno-Rennes educational project
Authors DELALANDE, Hana and Kristina VAŇKOVÁ.
Edition XXIXe SYMPOSIUM de la SUF à Poděbrady: Le bien-être en cours de FLE, 2023.
Other information
Original language French
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) francouzský jazyk; partnerské školy; spolupráce
Keywords in English French language; partner school; cooperation
Changed by Changed by: Ing. Mgr. Hana Delalande, učo 21978. Changed: 20/2/2024 21:54.
Abstract
La présentation a été portée sur les activités déjà réalisées et celles en préparation du projet pédagogique entre les villes de Brno et Rennes mais aussi sur l’expérience de la gestion du projet, de la coopération avec les écoles, les services internationaux des villes et sur le long chemin vers les écoles partenaires. Les participants ont été invités à joindre la discussion finale sur leurs expériences de gestion de projets avec des écoles francophones, partager les bonnes pratiques mais également les difficultés à surmonter.
Abstract (in Czech)
Přednáška se zaměřila na již uskutečněné a připravované aktivity vzdělávacího projektu mezi městy Brno a Rennes, ale také na zkušenosti s řízením projektu, spolupráci se školami, zahraničními odděleními magistrátů a na dlouhou cestu k partnerství škol. Účastníci byli pozváni, aby se zapojili do závěrečné diskuse o svých zkušenostech se spoluprací s frankofonními školami, sdíleli příklady dobré praxe, postupy, ale také obtíže, které je třeba překonat.
Abstract (in English)
The intervention focused on the activities already carried out and those in preparation of the educational project between the cities of Brno and Rennes but also on the experience of the management of the project, cooperation with schools, the international services of the cities and on the long road to partner schools. Participants were invited to join in the final discussion on their experiences of managing with French-speaking schools, sharing good practices but also the difficulties to overcome.
PrintDisplayed: 29/7/2024 09:27