2023
(Ne)Ztraceno v překladu: Projektové dny s mediací na gymnáziích
MAREČKOVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
(Ne)Ztraceno v překladu: Projektové dny s mediací na gymnáziích
Název česky
(Ne)Ztraceno v překladu: Projektové dny s mediací na gymnáziích
Název anglicky
(Not) Lost in Translation: Project days with mediation in high schools
Autoři
MAREČKOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Cizí jazyky, Praha, Karlova univerzita, 2023, 1210-0811
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/23:00133329
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
jazyková mediace; mediační aktivity; mediační strategie; komunikační kompetence;
Klíčová slova anglicky
mediation; mediation activities; mediation strategies; communicative competence
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 30. 1. 2024 18:37, Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.
V originále
V tomto článku, který je šestým pokračováním tematické řady (Ne)ztraceno v překladu, je představen koncept projektových dnů s mediací pro žáky středních škol. Jsou popsány cíle didaktické koncepce i obsah a průběh jednotlivých sekvencí projektových dnů. V neposlední řadě jsou v článku uvedeny výsledky zpětných vazeb žáků, které byly shromážděny, kódovány a vyhodnoceny pomocí reflektivních záznamových archů. Z tematické analýzy vyplynulo, že žáci považovali mediační úkoly, na kterých pracovali během projektových dnů, za smysluplné a užitečné pro jejich každodenní život. Mohli se vžít do různých rolí a vyzkoušet si komunikaci z různých úhlů pohledu, přičemž role mediátora byla popsána jako nejzajímavější a nejpříjemnější.
Anglicky
In this article, which is the sixth continuation in the thematic series (Not) Lost in Translation, the concept of project days with mediation for learners at high schools is presented. The goals of the didactic concept as well as the contents and the course of individual sequences of the project days are described. Last but not least, the article provides results from the feedbacks of learners, which were collected, coded and evaluated with the help of reflection sheets. From the thematic analysis it emerged that the learners found the mediation tasks they worked on during the project days meaningful and useful for their everyday live. They were able to take on different roles and deal with communication from diverse perspectives, with the role of the mediator being described as the most exciting and enjoyable.