JUHAŇÁK, Libor, Nicol DOSTÁLOVÁ, Zuzana JUŘÍKOVÁ a Vojtěch JUŘÍK. Exploring the Effects of Metacognitive Prompts on Learning Outcomes in Multimedia Learning. In European Conference on Educational Research, ECER 2023, University of Glasgow, 22–25 August 2023. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Exploring the Effects of Metacognitive Prompts on Learning Outcomes in Multimedia Learning
Autoři JUHAŇÁK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí), Nicol DOSTÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Zuzana JUŘÍKOVÁ (703 Slovensko, domácí) a Vojtěch JUŘÍK (203 Česká republika, domácí).
Vydání European Conference on Educational Research, ECER 2023, University of Glasgow, 22–25 August 2023, 2023.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/23:00134404
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky self-regulated learning; metacognitive processes; multimedia materials
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Pavla Martinková, učo 361548. Změněno: 4. 3. 2024 15:14.
Anotace
For more than two decades, the concept of self-regulation and self-regulated learning has received a great deal of attention in the scientific discourse of educational science, due to its proposed positive relationship with students' learning outcomes. To date, several different definitions and models of self-regulation and self-regulated learning have been proposed, leading to some theoretical fragmentation and confusion. Nevertheless, most definitions and models consider self-regulated learning as a cyclical process consisting of three phases: 1) the preparatory phase, 2) the performance phase (i.e., the phase of actual task performance), and 3) the reflective or the appraisal phase. Within each of these three general phases, students then engage in a range of cognitive, affective and metacognitive processes.
Návaznosti
GA21-08218S, projekt VaVNázev: Využití multimodální analytiky učení pro studium procesů seberegulovaného učení v systémech pro řízení výuky
Investor: Grantová agentura ČR, Využití multimodální analytiky učení pro studium procesů seberegulovaného učení v systémech pro řízení výuky
VytisknoutZobrazeno: 31. 5. 2024 07:17