Detailed Information on Publication Record
2023
Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků
MAZÁČOVÁ, PavlínaBasic information
Original name
Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků
Authors
Edition
1. vyd. Praha, Inspirace pro rozvoj čtenářských dovedností PIRLS, p. 160-176, 17 pp. 2023
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-88492-55-9
Keywords (in Czech)
veřejná knihovna; čtenářská gramotnost; informační gramotnost; čtenářství; žák; výzkum; pedagog
Keywords in English
public library; reading literacy; information literacy; reading; pupil; research; teacher
Změněno: 25/2/2024 16:35, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Kapitola odborné publikace se zaměřuje na roli veřejné knihovny v rozvíjení čtenářské gramotnosti, informační gramotnosti a čtenářství u žáků předně 4. ročníku základní školy. Věková kategorie žáků je dána výzkumem PIRLS, který je v publikované kapitole prezentován. Kapitola výsledky výzkumu prezentuje a zrcadlí v kontextu aktivit veřejných knihoven a učících knihovníků jako aktérů rozvoje gramotností žáků.
In English
This chapter of the publication focuses on the role of the public library in developing literacy, information literacy and reading skills in students, primarily in the 4th grade of elementary school. The age category of the pupils is determined by the PIRLS research, which is presented in the published chapter. The chapter presents and mirrors the research findings in the context of the activities of public libraries and teaching librarians as actors in the development of pupils' literacy skills.