Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{2380159, author = {Stuchlíková, Iva and Janík, Tomáš and Rokos, Lukáš and Minaříková, Eva and Samková, Libuše and Najvar, Petr and Hošpesová, Alena and Janíková, Marcela}, article_location = {Brno}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2023-2-185}, keywords = {video in teacher education; inquiry-based education; formative assessment; professional vision; didactic content analysis}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogicka orientace}, title = {Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku: Koncepce – vývoj – aplikace}, url = {https://journals.muni.cz/pedor/article/view/38212}, volume = {33}, year = {2023} }
TY - JOUR ID - 2380159 AU - Stuchlíková, Iva - Janík, Tomáš - Rokos, Lukáš - Minaříková, Eva - Samková, Libuše - Najvar, Petr - Hošpesová, Alena - Janíková, Marcela PY - 2023 TI - Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku: Koncepce – vývoj – aplikace JF - Pedagogicka orientace VL - 33 IS - 2 SP - 185-213 EP - 185-213 PB - Česká pedagogická společnost SN - 12114669 KW - video in teacher education KW - inquiry-based education KW - formative assessment KW - professional vision KW - didactic content analysis UR - https://journals.muni.cz/pedor/article/view/38212 N2 - Badatelsky orientovaná výuka a formativní hodnocení jsou představiteli moderních metod a postupů ve výuce. Aby mohly být smysluplně a efektivně používány, je nutné vytvořit příležitosti k tomu, aby se s nimi učitelé seznamovali, promýšleli je a propojovali je s cíli a obsahy výuky. Tento text si klade za cíl představit online multimediální vzdělávací prostředí Hyperspace, které formou videozáznamů, textových a obrázkových popisů výuky představuje badatelsky orientovanou výuku a formativní hodnocení, a vede uživatele k jejich reflexi. Cílovou skupinou pro toto prostředí jsou (budoucí) učitelé i vzdělavatelé učitelů. Text nejprve představuje teoretická východiska, na kterých je prostředí postaveno, poté jeho design a vývoj. Detailně jsou popsány jednotlivé komponenty i možnosti práce s Hyperspace pro různé cílové skupiny. Na závěr jsou diskutovány výzvy pro budoucí rozvoj Hyperspace. Text je určen především vzdělavatelům učitelů, kteří chtějí využívat multimediální prostředí pro podporu (budoucích) učitelů. ER -
STUCHLÍKOVÁ, Iva, Tomáš JANÍK, Lukáš ROKOS, Eva MINAŘÍKOVÁ, Libuše SAMKOVÁ, Petr NAJVAR, Alena HOŠPESOVÁ a Marcela JANÍKOVÁ. Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku: Koncepce – vývoj – aplikace. \textit{Pedagogicka orientace}. Brno: Česká pedagogická společnost, 2023, roč.~33, č.~2, s.~185-213. ISSN~1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2023-2-185.
|