2024
Personal development of the child in a heterogeneous classroom
NOVÁKOVÁ, Eva; Zora SYSLOVÁ a Veronika NAJVAROVÁZákladní údaje
Originální název
Personal development of the child in a heterogeneous classroom
Název česky
Osobnostní rozvoj dítěte v heterogenní třídě
Autoři
Vydání
Innovative Educational Technologies in the System of Continuous Education: From Preschool Education to Adult Education Ukrainian and Global Experience of Implementation, 2024
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Ukrajina
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
osobnostní rozvoj, heterogenní třída, mateřská škola
Klíčová slova anglicky
personal development, heterogeneous class, kindergarten
Změněno: 20. 3. 2024 09:59, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
V originále
Our presentation aims to enrich the discussion on the impact of classroom design on the effectiveness of children's development within the perspective of future teachers. We will present research carried out in the Czech Republic. The aim of the research was to find out what kindergarten student teachers' opinion on age-heterogeneous classrooms is and what arguments they base their opinion on. The research findings show that they prefer heterogeneous classroom arrangements, although their views are not entirely clear. Their main argument for a heterogeneous arrangement that children of different ages and mental maturity can interact in different ways, and that younger children can gain a lot of knowledge from older children. They see the disadvantage of a heterogeneous classroom as the fact that each age group needs a different educational exposure. They consider the personal characteristics of the teacher, his creativity and empathy, and the high quality of his didactic and communicative competences to be a prerequisite for children's development.
Česky
Cílem naší prezentace je obohatit diskusi o vlivu věkového uspořádání třídy na efektivitu rozvoje dětí z pohledu budoucích učitelů. Představíme výzkum realizovaný v České republice. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaký je názor studentů učitelství mateřských škol na věkově heterogenní třídy a o jaké argumenty svůj názor opírají. Z výsledků výzkumu vyplývá, že preferují heterogenní uspořádání tříd, i když jejich názory nejsou zcela jednoznačné. Jejich hlavním argumentem pro heterogenní uspořádání, že děti různého věku a mentální vyspělosti spolu mohou různě komunikovat a že mladší děti mohou získat mnoho poznatků od starších dětí. Nevýhodu heterogenní třídy spatřují v tom, že každá věková skupina potřebuje jiné vzdělávací působení. Za předpoklad rozvoje dětí považují osobnostní charakteristiky učitele, jeho kreativitu a empatii a vysokou kvalitu jeho didaktických a komunikačních kompetencí.