s 2022

Self- and peer assessment as fully fledged ways of assessment in learning and teaching foreign languages

JANÍKOVÁ, Věra a Jana VELIČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Self- and peer assessment as fully fledged ways of assessment in learning and teaching foreign languages

Název česky

Sebehodnocení a vrstevnické hodnocení1 jako plnohodnotný způsob hodnocení při učení a vyučování cizích jazyků

Vydání

Česká pedagogická společnost. Brno, Pedagogická orientace, od s. 363-484, 122 s. 2022

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISSN

Klíčová slova česky

sebehodnocení; vrstevnické hodnocení; učení a vyučování cizím jazykům

Klíčová slova anglicky

self-assessment; peer-feedback; learning and teaching foreign languages

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2024 09:43, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

This special issue responds to the growing interest among practising teachers and researchers in self- and peer assessment in the context of foreign language learning and teaching and aims to support it further. The goal is to provide a platform for discussion on the current state of research on self- and peer assessment as well as for sharing of experiences with their development, realization, and evaluation of their impact on foreign language learning and teaching. Considering the articles‘ focus, this issue is primarily intended for educators working in the tertiary education sector, especially those in teacher education.

Česky

Monotematické číslo reaguje na rostoucí zájem praktikujících učitelů a výzkumníků o sebehodnocení a vrstevnické hodnocení v kontextu učení a vyučování cizích jazyků. Cílem je poskytnout prostor pro diskuzi o současném stavu výzkumu v oblasti sebehodnocení a vrstevnického hodnocení, jakož i pro sdílení zkušeností s realizací těchto hodnotících metod a posouzením jejich dopadu na učení a vyučování cizích jazyků. Vzhledem k zaměření jednotlivých textů je číslo především určeno pedagogům působícím v terciárním sektoru vzdělávání, zejména pak těm, kteří se zabývají vzděláváním učitelů.

Návaznosti

MUNI/A/1335/2022, interní kód MU
Název: Výzkum v didaktice cizích jazyků
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků