2024
Dyslexia and Chemistry Teaching
CÍDLOVÁ, Hana; Lucie MĚCHÁČKOVÁ a Anna BAYEROVÁZákladní údaje
Originální název
Dyslexia and Chemistry Teaching
Autoři
CÍDLOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí); Lucie MĚCHÁČKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Anna BAYEROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Krakow, Developing key competences, od s. 33-50, 18 s. 2024
Nakladatel
University of the National Education Commission
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/24:00135798
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-83-68020-38-0
Klíčová slova anglicky
Education; Chemistry; Dyslexia; Specific Learning Disorders
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 2. 2025 15:03, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.
Anotace
V originále
This is an overview work. Dyslexia is the best-known and the earliest known learning disorder from the group of specific learning disorders, because it most noticeably affects the school achievements of pupils. Dyslexia is usually known as a reading disorder. However, it is much more than only a problem with reading. Many publications have been written about dyslexia in general. A significant part of them deals with the practical effort to “teach dyslexics to read”. However, there is significantly less literature dealing with the teaching of specific school subjects to pupils with dyslexia. The greatest part of this literature is represented by works focused on language teaching. Much less has been written about teaching science subjects to pupils with dyslexia. The goal of our work is to carry out a search aimed at finding just such literature, with special focus on teaching chemistry.