C 2024

Dyslexia and Chemistry Teaching

CÍDLOVÁ, Hana; Lucie MĚCHÁČKOVÁ a Anna BAYEROVÁ

Základní údaje

Originální název

Dyslexia and Chemistry Teaching

Autoři

CÍDLOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí); Lucie MĚCHÁČKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Anna BAYEROVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Krakow, Developing key competences, od s. 33-50, 18 s. 2024

Nakladatel

University of the National Education Commission

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/24:00135798

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-83-68020-38-0

Klíčová slova anglicky

Education; Chemistry; Dyslexia; Specific Learning Disorders

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 2. 2025 15:03, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.

Anotace

V originále

This is an overview work. Dyslexia is the best-known and the earliest known learning disorder from the group of specific learning disorders, because it most noticeably affects the school achievements of pupils. Dyslexia is usually known as a reading disorder. However, it is much more than only a problem with reading. Many publications have been written about dyslexia in general. A significant part of them deals with the practical effort to “teach dyslexics to read”. However, there is significantly less literature dealing with the teaching of specific school subjects to pupils with dyslexia. The greatest part of this literature is represented by works focused on language teaching. Much less has been written about teaching science subjects to pupils with dyslexia. The goal of our work is to carry out a search aimed at finding just such literature, with special focus on teaching chemistry.