BERÁNEK, Jaroslav. Matematické úlohy a kouzla jako možnosti pro motivaci v matematice. 2024.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Matematické úlohy a kouzla jako možnosti pro motivaci v matematice
Název anglicky Mathematic problems and magic tricks as motivation in mathematics
Autoři BERÁNEK, Jaroslav.
Vydání 2024.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky matematická úloha; Catalanova čísla; logické úlohy; dělitelnost
Klíčová slova anglicky mathematic problem; Catalan numbers; logic problems; divisibility
Změnil Změnil: doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc., učo 2311. Změněno: 28. 4. 2024 11:42.
Anotace
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na základních a středních školách. V příspěvku je obsaženo několik zajímavých a netradičních matematických úloh a kouzel. Tyto úlohy lze využít při motivaci žáků ke studiu matematiky a získávání jejich zájmu o matematiku. Mezi nematematiky působí podobné úlohy a kouzla velmi efektně; mohou však u nich navozovat dojem, že matematika je něco nadpřirozeného, že se jí nelze naučit a podobně. Proto je úkolem pro učitele matematiky takové úlohy a problémy žákům zadávat, společně s nimi objasňovat jejich matematickou podstatu a tím zvyšovat jejich zájem o učení se matematice.
Anotace anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of the content and forms of school mathematics teaching. The article contains several interesting and unusual mathematic problems and magic tricks which can be used while teaching mathematics for gaining and enhancing the pupils´ interest. Such problems can be perceived by those who are not mathematicians as something supernatural and can imply the idea that mathematics is impossible to be mastered. Therefore, the teacher´s task is to assign such problems to their pupils while clarifying their mathematics essence.
VytisknoutZobrazeno: 28. 5. 2024 06:48