DVOŘÁKOVÁ, Miroslava a Petr NOVOTNÝ. Vývoj teorií učení určujících soudobou andragogiku. In Milada Rabušicová. Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy. 1. vyd. Praha: Grada, 2024, s. 203-226, 23 s. ISBN 978-80-271-3914-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vývoj teorií učení určujících soudobou andragogiku
Autoři DVOŘÁKOVÁ, Miroslava a Petr NOVOTNÝ.
Vydání 1. vyd. Praha, Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy, od s. 203-226, 23 s. 2024.
Nakladatel Grada
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-271-3914-9
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Změněno: 9. 5. 2024 21:00.
Anotace
Záměrem této kapitoly je charakterizovat teorie určující vývoj soudobého andragogického myšlení, která je spojena především s druhou polovinou 20. století. Ve shodě s pracemi současných autorů (Bélanger; Merriam a Bierema; Merriam a Cafarella) lze jmenovat pět základních proudů teorií učení: behaviorální, humanistické, kognitivní, sociálně-kognitivní a konstruktivistické (vč. sociokonstruktivistických). Na jejich základě vznikly novější odvozené teorie: teorie transformativního učení a teorie zkušenostního učení. Největší prostor je kapitole věnován právě těmto sedmi proudům.
VytisknoutZobrazeno: 30. 5. 2024 10:31