2024
Media Audiences Practices. From powerless masses to powerful produsers
JANSOVÁ, Iveta, Ragne KÕUTS-KLEMM, Lilia RAYCHEVA, Ľudmila ČÁBYOVÁ, Zora HUDÍKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Media Audiences Practices. From powerless masses to powerful produsers
Autoři
JANSOVÁ, Iveta (203 Česká republika, garant, domácí), Ragne KÕUTS-KLEMM (233 Estonsko), Lilia RAYCHEVA (112 Bělorusko), Ľudmila ČÁBYOVÁ (703 Slovensko), Zora HUDÍKOVÁ (703 Slovensko), Hana PRAVDOVÁ (703 Slovensko) a Neli VELINOVA (112 Bělorusko)
Vydání
1. vyd. New York, European Media Systems for Deliberative Communication Risks and Opportunities, od s. 82-97, 16 s. Routledge Studies in Media, Communication, and Politics, 2024
Nakladatel
Routledge
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50800 5.8 Media and communications
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-1-032-76000-1
Klíčová slova anglicky
media audiences; masses; produsers; comparison; 14 countries
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 7. 2024 06:56, Mgr. Iveta Jansová, Ph.D.
Anotace
V originále
In the chapter dedicated to media usage and media-related competencies, we follow the unifying layout for all the chapters in the second book. In the introduction, we situate the two dimensions concerning deliberative communications, followed by a theoretical exposition of the dimensions' conceptualization. Using the fourteen case studies, we reflect on the findings from individual countries from a broader and comparative perspective, considering the different historical, societal, and cultural developments of each.
Návaznosti
101004811, interní kód MU |
|