J 2023

Programmes éducatifs et statut des langues Étrangères dans l’école élémentaire et le collège en République tchèque

SUQUET, Petra

Základní údaje

Originální název

Programmes éducatifs et statut des langues Étrangères dans l’école élémentaire et le collège en République tchèque

Název anglicky

Educational Programmes and the Status of Foreign Languages in Primary School and Younger Years of Secondary School in the Czech Republic

Autoři

SUQUET, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Synergies Europe, Gerflint, 2023, 1951-6088

Další údaje

Jazyk

francouzština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Francie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/23:00137041

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

EID Scopus

2-s2.0-85202575849

Klíčová slova česky

kurikulum; vzdělávací programy; cizí jazyk; další cizí jazyk; vícejazyčnost

Klíčová slova anglicky

curriculum; educational programmes; foreign language; second foreign language; plurilingualism

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 1. 2025 14:30, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

L’article cartographie et analyse la position des matières Langue étrangère et Deuxième langue étrangère au cours des dernières décennies dans les documents curriculaires pour l’école élémentaire et le collège en République tchèque. Il explique également les propositions de changements qui pourraient conduire, entre autres, à la suppression de l’obligation d’apprendre une deuxième langue étrangère.

Česky

Článek mapuje a analyzuje postavení předmětů cizí jazyk a druhý cizí jazyk v kurikulárních dokumentech pro základní školy v České republice v posledních desetiletích. Vysvětluje také navrhované změny, které by mohly vést mimo jiné ke zrušení povinnosti učit se druhý cizí jazyk.

Anglicky

The article maps and analyses the position of the subjects Foreign Language and Second Foreign Language over the last few decades in the curriculum documents for elementary and lower secondary schools in the Czech Republic. It also explains the proposed changes that could lead, among other things, to the abolition of the obligation to learn a second foreign language.