2024
Portfolio u státní závěrečné zkoušky studentů učitelství pro mateřské školy
RODOVÁ, Veronika a Zora SYSLOVÁZákladní údaje
Originální název
Portfolio u státní závěrečné zkoušky studentů učitelství pro mateřské školy
Název anglicky
Using the portfolio in the state final examination in the kindergarten teaching programme
Autoři
Vydání
první. Praha, Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání, 2024, od s. 48-52, 4 s. 2024
Nakladatel
Česká asociace pedagogického výzkumu
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7392-421-8
Klíčová slova česky
Pregraduální vzdělávání; portfolio; státní závěrečná zkouška
Klíčová slova anglicky
Undergraduate education; portfolio; State final Examination
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 12. 9. 2024 17:24, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Cílem studie je představit portfolio jako významnou součást státní závěrečné zkoušky v programu Učitelství pro mateřské školy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Jádrem výzkumného šetření je analýza prezentačních portfolií a vytvoření orientační typologie, která vychází z typů navržených Tomkovou (2018, s. 193–198). Analýzu portfolií doplňuje analýza odpovědí padesáti tří respondentů získaných formou elektronického dotazníku, která ukazuje, jaký význam studenti portfoliu u státní závěrečné zkoušky přisuzují. Předpokladem bylo, že výsledky výzkumu poslouží jako vodítka pro hledání možností, jak zvyšovat kvalitu podpory studentů při práci s portfoliem.
Anglicky
The aim of this study is to present the portfolio as an important part of the state final examination in the Teaching for Kindergartens programme at the Faculty of Education of Masaryk University. The core of the research investigation is the analysis of presentation portfolios and the creation of an indicative typology based on the types proposed by Tomková (2018, pp. 193–198). The analysis of the portfolios is complemented by the analysis of the answers of fifty -three respondents obtained in the form of an electronic questionnaire, which shows the importance students attribute to the portfolio in the state final exam. It was assumed that the results of the research will serve as guidelines for finding ways to improve the quality of student support when working with the portfolio.