D 2024

Portfolio u státní závěrečné zkoušky studentů učitelství pro mateřské školy

RODOVÁ, Veronika a Zora SYSLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Portfolio u státní závěrečné zkoušky studentů učitelství pro mateřské školy

Název anglicky

Using the portfolio in the state final examination in the kindergarten teaching programme

Vydání

první. Praha, Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání, 2024, od s. 48-52, 4 s. 2024

Nakladatel

Česká asociace pedagogického výzkumu

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7392-421-8

Klíčová slova česky

Pregraduální vzdělávání; portfolio; státní závěrečná zkouška

Klíčová slova anglicky

Undergraduate education; portfolio; State final Examination

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 12. 9. 2024 17:24, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem studie je představit portfolio jako významnou součást státní závěrečné zkoušky v programu Učitelství pro mateřské školy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Jádrem výzkumného šetření je analýza prezentačních portfolií a vytvoření orientační typologie, která vychází z typů navržených Tomkovou (2018, s. 193–198). Analýzu portfolií doplňuje analýza odpovědí padesáti tří respondentů získaných formou elektronického dotazníku, která ukazuje, jaký význam studenti portfoliu u státní závěrečné zkoušky přisuzují. Předpokladem bylo, že výsledky výzkumu poslouží jako vodítka pro hledání možností, jak zvyšovat kvalitu podpory studentů při práci s portfoliem.

Anglicky

The aim of this study is to present the portfolio as an important part of the state final examination in the Teaching for Kindergartens programme at the Faculty of Education of Masaryk University. The core of the research investigation is the analysis of presentation portfolios and the creation of an indicative typology based on the types proposed by Tomková (2018, pp. 193–198). The analysis of the portfolios is complemented by the analysis of the answers of fifty -three respondents obtained in the form of an electronic questionnaire, which shows the importance students attribute to the portfolio in the state final exam. It was assumed that the results of the research will serve as guidelines for finding ways to improve the quality of student support when working with the portfolio.