2024
The use of AI for intercultural communicative competence development in FLT and its limitations
ZERZOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
The use of AI for intercultural communicative competence development in FLT and its limitations
Autoři
ZERZOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Prešov, Inovatívne metódy vo výučbe cudzích jazykov z aspektu interkultúrnej komunikácie 1, od s. 56-74, 19 s. 2024
Nakladatel
Prešovská univerzita v Prešove
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/24:00137219
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-555-3310-0
Klíčová slova česky
ChatGPT; interkulturní komunikační kompetence; multimodální komunikační kompetence (MCC); plurikulturní kompetence; umělá inteligence (AI)
Klíčová slova anglicky
artificial intelligence (AI); ChatGPT; intercultural communicative competence; multimodal communicative competence (MCC); pluricultural competence
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 9. 2024 09:57, Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D.
V originále
The paper presents the findings of a review of research study comprising publications from 2010 – 2024 on using artificial intelligence (AI) for intercultural communicative competence (ICC) development. It focuses on AI's limitations in ICC development potential, as reported by the authors of the investigated studies. It discusses the current state of AI technologies, highlighting those that seem to bear potential for ICC development and drawing attention to those that seem counterproductive. Studies on ChatGPT and its use for ICC development within foreign language teaching (FLT) are included in the review.
Česky
Článek představuje výsledky přehledové studie zahrnující publikace z let 2010-2024 o využití umělé inteligence (AI) pro rozvoj interkulturní komunikační kompetence (ICC). Zaměřuje se na omezený potenciál AI pro rozvoj ICC, který autoři zkoumaných studií uvádějí. Pojednává o současném stavu technologií AI, přičemž vyzdvihuje ty, které se zdají být nositeli největšího potenciálu pro rozvoj ICC, a upozorňuje na ty, které se zdají být kontraproduktivní. Do přehledu jsou zahrnuty studie o ChatGPT a jeho využití pro rozvoj ICC v rámci výuky cizích jazyků (FLT).