D 2024

The use of AI for intercultural communicative competence development in FLT and its limitations

ZERZOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

The use of AI for intercultural communicative competence development in FLT and its limitations

Autoři

ZERZOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Prešov, Inovatívne metódy vo výučbe cudzích jazykov z aspektu interkultúrnej komunikácie 1, od s. 56-74, 19 s. 2024

Nakladatel

Prešovská univerzita v Prešove

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/24:00137219

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-555-3310-0

Klíčová slova česky

ChatGPT; interkulturní komunikační kompetence; multimodální komunikační kompetence (MCC); plurikulturní kompetence; umělá inteligence (AI)

Klíčová slova anglicky

artificial intelligence (AI); ChatGPT; intercultural communicative competence; multimodal communicative competence (MCC); pluricultural competence

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 9. 2024 09:57, Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D.

Anotace

V originále

The paper presents the findings of a review of research study comprising publications from 2010 – 2024 on using artificial intelligence (AI) for intercultural communicative competence (ICC) development. It focuses on AI's limitations in ICC development potential, as reported by the authors of the investigated studies. It discusses the current state of AI technologies, highlighting those that seem to bear potential for ICC development and drawing attention to those that seem counterproductive. Studies on ChatGPT and its use for ICC development within foreign language teaching (FLT) are included in the review.

Česky

Článek představuje výsledky přehledové studie zahrnující publikace z let 2010-2024 o využití umělé inteligence (AI) pro rozvoj interkulturní komunikační kompetence (ICC). Zaměřuje se na omezený potenciál AI pro rozvoj ICC, který autoři zkoumaných studií uvádějí. Pojednává o současném stavu technologií AI, přičemž vyzdvihuje ty, které se zdají být nositeli největšího potenciálu pro rozvoj ICC, a upozorňuje na ty, které se zdají být kontraproduktivní. Do přehledu jsou zahrnuty studie o ChatGPT a jeho využití pro rozvoj ICC v rámci výuky cizích jazyků (FLT).