Vliv psychomotorických cvičení na některé dimenze osobnosti dítěte ml. šk. věku a možnosti rozvoje ...
BLAHUTKOVÁ, Marie. Vliv psychomotorických cvičení na některé dimenze osobnosti dítěte ml. šk. věku a možnosti rozvoje poznání ve vztahu učitel - žák. První. Brno: Ped. fak. MU, 1999, 4 s. Sborník prací Pf MU č. 149 řada tělovýchovná č. 12. ISBN 80-210-2246-9. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Vliv psychomotorických cvičení na některé dimenze osobnosti dítěte ml. šk. věku a možnosti rozvoje poznání ve vztahu učitel - žák. |
Název anglicky | The influence of psychomotoric excercises on certain dimensions of the personality of an early-school-age child and the possibilities of the awareness development in the teacher -pupil relationship. |
Autoři | BLAHUTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant). |
Vydání | První. Brno, 4 s. Sborník prací Pf MU č. 149 řada tělovýchovná č. 12, 1999. |
Nakladatel | Ped. fak. MU |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Odborná kniha |
Obor | Sport a aktivity volného času |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/99:00000045 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 80-210-2246-9 |
Klíčová slova česky | psychomotorika výzkum osobnost dítěte |
Klíčová slova anglicky | psychomotoric excercises the childs personality |
Změnil | Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 29. 6. 2009 10:16. |
Anotace |
---|
Bezděčné prožívání radosti z pohybu, ze hry a z tělesných cvičení včetně poznávání sebe sama, svého těla a okolí nám přináší řadu pozitivních chvil v životě. Pomocí jednoduchých cvičení s netradičním náčiním, s netradičními přístupy a s hudebním doprovodem můžeme nacházet cesty k životní rovnováze a k životní filozofii. Psychomotorika rozvíjí všechny stránky osobnosti a pomáhá při prožívání hlubokých prožitků pramenících z vlastních zdrojů osobnosti. Přináší hodnoty zejména v kontextu současnosti, který je charakterizován krizí v prožívání a v prožitkovosti. Psychomotorika nepředává prožitek, pouze nabízí a ukazuje cestu. |
Anotace anglicky |
---|
The publication describes the scientific discipline of psychomotricity. It includes introduction games and activities for development of attention, concentration, motor skills, laterality, communication, cooperation, relaxation, perception of one’s body in space, etc. Psychomotricity uses non-traditional props and tools (yoghurt cups, parachute, psychomotor runabouts, pedalos, balancing props, etc.). The goal is not only to develop one’s dexterity or to strengthen physical fitness, but also to develop psychical functions, such as attention and to experience the joy of movement, play and bodily exercises. Via games psychomotricity aims to tune up the psycho-physiological status of men. It is a form of active relaxation, process of regeneration and a suitable activity towards neutralization of mental exertion. Psychomotricity equally develops psychical, physical and social aspects of human beings. |
Návaznosti | |
---|---|
RS99003, projekt VaV | Název: Zdravotně orientovaná tělesná výchova pro 1. stupeň ZŠ II. |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zdravotně orientovaná tělesná výchova pro 1. stupeň ZŠ II. |
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 14:41