Detailed Information on Publication Record
2001
Sexuální výchova v logoterapeutické perspektivě: výchova k lásce
NAVRÁTIL, PavelBasic information
Original name
Sexuální výchova v logoterapeutické perspektivě: výchova k lásce
Name (in English)
Sexual Education in Perspective of Logotherapy: Education for Love
Authors
Edition
Scripta bioethica, Brno, Gloria Rosice, 2001, 1213-2977
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50000 5. Social Sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/01:00004366
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords in English
logotherapy; educatin; love
Tags
Změněno: 22/8/2001 12:41, doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D.
V originále
Lidská sexualita předpokládá vztah. Nelze hovořit o sexualitě, aniž bychom hovořili o lásce. Sexualitu člověka lze chápat jako jednu z možných forem jejího vyjadřování. Ne jedinou a ne nejdpodstatnější. Franklovo nazírání lásky je velmi hluboké a lidské. Rozchází se s z představami některých jiných autorů (např. Freud) a ukazuje cestu k hledání důstojného místa pro lásku jako jednu z významných hodnot lidského živote.
In English
Human sexuality pressuposes a relation of partnership. The way of coping with arousing sexuality during the period of adolescence depends on the eduacational style practised by parents. They can "only" make children ready to manage different life situation, i.e. to prepare them for life. The relations of love can not be explained, they ought to be lernt solely watching. V. Frankl does not agree with Freuds perception of love as a form of sexual instinct enforcement. The whole person, and not only the physiological a psychological features of human being, is involved in love.
Links
MSM 142300002, plan (intention) |
|