LUKÁŠOVÁ, Růžena a Tomáš URBÁNEK. Image firmy: současné přístupy. Zprávy - Psychologický ústav AV ČR. Brno: Psychologický ústav AV ČR, 2000, roč. 6, č. 3, s. 1-12. ISSN 1211-8818.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Image firmy: současné přístupy
Název anglicky Corporate image: contemporary approaches
Autoři LUKÁŠOVÁ, Růžena a Tomáš URBÁNEK.
Vydání Zprávy - Psychologický ústav AV ČR, Brno, Psychologický ústav AV ČR, 2000, 1211-8818.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/00:00005136
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky image; corporate image; consumer behavior; customer loyalty
Štítky consumer behavior, corporate image, customer loyalty, image
Změnil Změnil: prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D., učo 18094. Změněno: 20. 12. 2001 13:56.
Anotace
Příspěvek uvádí současné definice pojmu image v marketingové psychologii, které se shodují v tom, že jde o obraz ve vědomí spotřebitelů, který ovlivňuje přednákupní i ponákupní fázi spotřebitelského chování. Výzkumy image jsou orientovány především na zjišťování role image ve vztahu k dalším faktorům ovlivňujícím obě tyto fáze spotřebitelského chování, protože poznání vzájemných souvislostí je důležité pro tvorbu a implementaci efektivních marketingových strategií. Výzkum těchto souvislostí však naráží na nedostatečně "hluboké" teoretické a metodologické uchopení image v rámci současných psychologických přístupů. Možnými zdroji, které by tuto oblast jistě obohatily, by mohla být témata řešená v současné kognitivní psychologii.
Anotace anglicky
The paper looks into the question of current definitions of the term "corporate image" in marketing psychology. The definitions all agree in that it is an image in the consumers' mind that influences their pre-purchase as well as the post-purchase behaviour. Research into image focuses primarily on its role in relation to other factors impacting the above two phases of consumer behaviour, because good understanding of mutual relationships is important for the development and implementation of efficient marketing strategies. The research into such relationships, however, has been hampered by insufficiently "deep" theoretical and methodological grasp of image in contemporary psychological approaches. Topics dealt with by contemporary cognitive psychology might be possible sources of enrichment for this area.
Návaznosti
AV0Z7025918, záměrNázev: Základní výzkum v oblasti psychologie na mezioborovém základě, zejména v psychologii osobnosti, obecné psychologii a psychologii zdraví
GA406/00/0505, projekt VaVNázev: Image firmy jako obraz ve vědomí jednotlivce
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 09:20