BINKA, Bohuslav. Komparace dvou typů reklamní kampaně - behaviorální a obsahová analýza. In Implementácia marketingových teórií do hospodárskej praxe Slovenskej republiky, Českej republiky a Polskej republiky. Košice: Podnikovohospodárska fakulta Košice, 2002, s. 85-90. ISBN 80-225-1555-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Komparace dvou typů reklamní kampaně - behaviorální a obsahová analýza
Název anglicky The Comparison of two kinds of Advertising Campaign - Behavioral and Semantic Analysis
Autoři BINKA, Bohuslav (203 Česká republika, garant).
Vydání Košice, Implementácia marketingových teórií do hospodárskej praxe Slovenskej republiky, Českej republiky a Polskej republiky, s. 85-90, 2002.
Nakladatel Podnikovohospodárska fakulta Košice
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/02:00006101
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 80-225-1555-8
Klíčová slova anglicky behavioral and semantic analysis
Štítky behavioral and semantic analysis
Změnil Změnil: doc. Mgr. Bohuslav Binka, Ph.D., učo 6956. Změněno: 4. 6. 2002 18:03.
Anotace
Pokusili jsme se o použití behaviorální i obsahové analýzy pro určení vlivu billboardových kampaní na změny struktury mezilidské komunikace. Jako pomocné měřítko jsme použili estetické a etické hodnocení billboardů ze strany 30 respondentů. Z výše uvedeného je jasné, že behaviorální analýza je bezproblémově použitelná v případě nekomplikovaných, prostých zjišťujících otázek vůči spotřebitelům a dokáže tak vcelku správně odpovědět na bezprostřední, pociťovaný dopad kampaně na spotřebitele. Zároveň je vsak slepá vůči sofistikovanějším metodám manipulace (např. emocionální manipulace) a vůči sdělení druhého sledu tzn. vůči sdělení, které není bezprostředně zjistitelně přítomno v billboardu samotném. Tento aspekt naopak umožňuje jakkoli vágně a subjektivně určit analýza obsahová. Můžeme tedy konstatovat, že pro rozbor třetího tzn. strukturně sémantického dopadu billbordových kampaní lze s úspěchem použít kombinaci obou zmíněných metod. A to přestože je jejich výsledek značně rozporuplný.
Anotace anglicky
This study analyse a kind of discurse in advertising campaign of Benetton and Philip Morris. First part of the work deals with methodology and present two basic kinds of methodology in advertisement; behavioral and semantic. Second part try - by joining practical research - to answer two fundamental questions: which methodology is superior according to our problem and in which range we can use it. The conclusions the author has come to in the first and second parts of this work are simple the most optimal method combine both methodologies behavioral and semantic.
Návaznosti
GA402/00/0368, projekt VaVNázev: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku
Investor: Grantová agentura ČR, Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 17:32