BINKA, Bohuslav. Behavioral and Semantic Analyses. In The Development of Economic Science and its Practical Applications. Brno: Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity. s. 7-18, 11 s. ISBN 80-210-2897-1. 2002.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Behavioral and Semantic Analyses
Autoři BINKA, Bohuslav (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, The Development of Economic Science and its Practical Applications, od s. 7-18, 11 s. 2002.
Nakladatel Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Dánsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/02:00006275
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 80-210-2897-1
Klíčová slova anglicky interpersonal communication; semantic analyses
Štítky interpersonal communication, semantic analyses
Změnil Změnil: doc. Mgr. Bohuslav Binka, Ph.D., učo 6956. Změněno: 11. 2. 2008 08:17.
Anotace
This study analyzes discurse type in advertising campaign of Benetton and Philip Morris. First part of the work deals with methodology and presents two basic kinds of methodology in advertisement - behavioral and semantic. Second part tries - by joinning practical research - to answer two fundamental questions: which methodology is superior according to our problem and in which range we can use it. The conclusions the author hase come in to the first and second parts of this work are sipmle - the most optimal method combines both methodologies - behavioral and semantic.
Návaznosti
GA402/00/0368, projekt VaVNázev: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku
Investor: Grantová agentura ČR, Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku
VytisknoutZobrazeno: 17. 4. 2024 00:52